Wat na je visum van 12 maanden?

Hallo,

Wij willen een jaar naar Australie en daar een camper kopen.
Ik heb gelezen dat je een visum kunt krijgen van maximaal 12 maanden. Deze kan alleen verlengt worden bij bijzondere omstandigheden.
Het verkopen van een camper zal daar uiteraard niet onder vallen.
(uiteraard doen we er alles aan hem op tijd te verkopen, maar je weet nooit hoe het loopt)

Nu mijn vraag;
Na hoeveel tijd kan je een nieuw visum aanvragen?
Als je het land verlaat en een nieuw visum aanvraagt voor 3 maanden, krijg je die dan direkt?
Of moet daar een periode tussen zitten?
Of duurt het even omdat ze dan gaan kijken of je niet stiekem aan het werkt bent ofzo?
Ik neem aan dat je niet alvast een nieuw visum aan kan vragen vóór je oude verlopen is?

Maggie,

ik zou er de immigratiedienst eens over mailen. Wij hebben de eerste keer vijfenhalf jaar in Australié rondgereden in onze motorhome. Een keer per jaar moet je het land uit om een nieuw visum aan te vragen. Wij gingen dan naar Nederland voor de jaarlijkse knuffel voor kinderen en kleinkinderen, vroegen op het net het volgende visum aan en vertrokken na een week of vijf, zes weer.
Ik heb gehoord van mensen die 's ochtends vroeg naar Nieuw Zeeland vlogen, daar het visum regelden en 's avonds weer terug waren in Australië. Maar een weekje Bali is ook niet ver weg en niet al te duur, als je niet helemaal naar Nederland terug wil.

Succes,

Willem