Hoi mensen!
Ik ga samen met mijn vriend een paar maanden door Australie reizen. Eigenlijk lijkt het ons echt super leuk om afwisselend te werken & te reizen… Ik ben 27 dus krijg wel een werk visum. Maar mijn vriend is 34 en krijgt dus eigenlijk geen werkvisum meer.
Kan iemand mij vertellen hoe dat werkt?? Is er toch een mogelijkheid om te werken? We zouden graag ergens achter de bar willen staan of iets dergelijks… zijn ze erg streng op die werk visa’s??
Wie helpt me??
Thanks! Greetz, Wendy
hi Wendy,
slecht nieuws voor je vriend… als je geen WHV kunt krijgen, kun je niet werken tijdens je holiday in OZ.
Je enige andere mogelijkheid om aan werk te komen in OZ is om een werk visum te krijgen, maar dit is ingewikkeld en je meot gesponsord worden door een australisch bedrijf, en het gaat altijd om langere periodes, en vaak zijn t alleen speciale beroepen die hiervoor in aanmerking komen.
je kan op een Tourist visum wel WWOOFen. Dit is werken op een farm, zonder directe betaling. Jij werkt 4-6 uur, je krijgt onderdak en eten - very basically put.
see: www.wwoof.com.au
maar goed, dat is natuurlijk ver van bar werk in een bruisende stad.
let op: voor barwerk heb je een Responsible Service of Alcohol (RSA) certificaat nodig, welke online te doen is voor $85 of zoiets.
kijk eens op www.immi.gov.au voor visum mogelijkheden en regels, daar staat alles duidelijk op
good luck and have down under!
Cheers, karin
Heey funnyflower!
Thanks voor je antwoord
groetjes, Wendy