Werken in London

Hey,

Mijn plannen zijn om komende zomer naar London te vertrekken, en daar voor een half jaar (of jaar) te gaan werken in een hotel. Op dit moment ben ik 16 jaar (januari word ik 17) en zit in het examenjaar van de havo. Ik heb ervaring met werken in horeca, alleen kan ik geen duidelijke informatie op internet vinden wat de wettelijke regelgeving over werken als 17e jarige in London is. Heeft iemand tips en/of ervaring met het werken in London. Ook is het vinden van een woonruimte nog best lastig heb ik op internet gelezen. (Ik weet dat London een dure stad is) Als iemand hier ervaring mee heeft wil ik het graag horen. Ik hoop zo dat het mogelijk is om dit te realiseren, aangezien ik me hier al zo lang op verheug.

Deel vooral je eigen ervaring over London.

Hoi Matthijs,

London is inderdaad een erg dure stad, en het lijkt een beetje dromerig om er van uit te gaan dat het allemaal makkelijk zal worden.
Zelf wilde ik erg graag naar Engeland verhuizen, en heb besloten om dit te doen met behulp van een school.
Via deze route word er heel veel voor je geregelt, zoals een verblijfplaats.
Misschien is het slim om hier eens naar te kijken?
Een hotel school in Engeland, of vanuit Nederland met een stage in het buitenland?
Op die manier hou je er ook nog eens een diploma aan over.

Voor het werken in de UK heb je een NI nummer nodig, en uiteraard een bankrekening.
Een bankrekening krijg je alleen met een proof of address, je moet bewijs hebben dat je ergens woont.
Maar vaak kan je nergens wonen zonder bankrekening! Waar moeten anders de rekeningen naartoe?
Dit is een valpunt voor velen die willen werken in Engeland, en als je via school gaat, zijn er altijd mensen om je te ondersteunen en advies te geven wanneer nodig.
Zelf ben ik op mijn 18e alleen vertrokken, en het is toch wel fijn als er in ieder geval iemand is om op terug te vallen.