Werkervaring opdoen London

Hey allemaal,

Ik ben nieuw hier dus zal beginnen met mezelf even voor te stellen: Wouter, 24 jaar oud en in het laatste jaar van de Hoger Hotel School.
Ik zit er sterk over te denken om na mijn studie een aantal jaar in engeland te gaan wonen om werkervaring op te doen in de hotelindustrie.

Ik heb 2 jaar geleden voor het eerst kennis gemaakt met Engeland door een half jaar stage te lopen in Bournemouth. Tijdens de stage is zowel het land als de mensen (en cultuur) me zo goed bevallen dat ik mijzelf hier wel een paar jaar kan zien wonen.

Inmiddels heb ik al een groot aantal topics op deze site gelezen. Hier heb ik zeer nuttige informatie van gekregen. Toch zit ik nog met een aantal punten:

  • Heeft iemand ervaring met de site: www.moveflat.co.uk?? Dit is een site over het verhuren van woonruimte.
  • Hoe vergaat het met medicijnen in het buitenland?
  • Door de Stage heb ik al een NI number. (nooit opgezegd) Is er voor de rest nog iets nodig om me aan te melden in het buitenland?
  • Moet ik me in Nederland uit laten schrijven als ik van plan ben weer terug te keren?
  • Hoe kan ik het beste aan een baan komen.

Het is mijn bedoeling om na een aantal jaren (zeg 3) weer terug te keren naar nederland en hier werk te zoeken.
Oja, het is de bedoeling om in London te gaan wonen, ten zuiden van de Thames.

Misschien een beetje een verhaal wat van de hak op de tak springt maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is :smiley:

Alvast bedankt voor de reacties!

Groeten Wouter

Antwoorden in rood, hoop dat het helpt :smiley:

  • Heeft iemand ervaring met de site: www.moveflat.co.uk?? Dit is een site over het verhuren van woonruimte. - Nooit van gehoord, zou handig kunnen zijn, net als rightmove.co.uk en findaproperty.com
  • Hoe vergaat het met medicijnen in het buitenland? - die hebben ze hier ook :slight_smile:
  • Door de Stage heb ik al een NI number. (nooit opgezegd) Is er voor de rest nog iets nodig om me aan te melden in het buitenland? - enkel een bankrekening en verder hoef je je niet in te schrijven o.i.d.
  • Moet ik me in Nederland uit laten schrijven als ik van plan ben weer terug te keren? - ik zou het niet doen, maar anderen hier zeggen weer van wel.
  • Hoe kan ik het beste aan een baan komen. - goed zoeken op de bekende websites, en ik heb goeie ervaring met de uitzendbureaus hier, je moet ze goed op de hielen zitten maar ik had binnen een maand werk (dit was wel vlak voor de credit crunch)

Het is mijn bedoeling om na een aantal jaren (zeg 3) weer terug te keren naar nederland en hier werk te zoeken.
Oja, het is de bedoeling om in London te gaan wonen, ten zuiden van de Thames. - hoever ten zuiden van de thames? d’r zitten een hoop wijken tussen waar je niet wil wonen!

Hey WME,

Bedankt voor je bericht en voor de websites, ga hier zeker op kijken! en bij de uitzendbureau’s zal ik ook eens aankloppen, kijken wat ze hebben liggen :smile:.

Ik ben wel benieuwd naar de wijken in zuid-london waar ik beter niet naartoe kan. Ik zat zelf te denken Clapham, Streatham, Norbury. Dit ligt niet zo gek ver van hartje london (max. 30 min geloof ik) en er is redelijk veel woonruimte als ik op de moveflat.co.uk site kijk.

Als ik jou was zou ik iets in Clapham zoeken, veel twintigers die net afgestudeerd zijn wonen daar, veel bars en restaurants en gelegen aan northern line en er is een trein station (clapham junction) dat erg centraal ligt. Streatham staat niet zo goed bekend ‘little bit on the edge’ zegmaar zou ik niet zo snel gaan wonen. Norbury?..geen idee.

Heb je al een NHS nummer?, zoniet dan inschrijven bij een dokter bij jou in de buurt dan krijg je een NHS nummer. Je betaalt niet voor dokerbezoek maar je betaalt een standaardbedrag per recept bij de apotheek. Iets van 7 pond.

Van jouw salaris wordt geld afgetrokken voor National Insurance. Deel van jou National Insurance contributie gaat naar de NHS, daar wordt de dokter dan van betaalt zegmaar.

Ik heb zelf goede en slechte ervaringen met uitzendbureaus, ze reageren alleen als er geld te verdienen valt. Misschien zijn hier leden die tips voor je hebben tav websites voor hotelwerk?

Succes! groetjes

Dat is gelijk een goeie samenvatting hoe het hier met de meeste dingen werkt. Winst maken is prioriteit 1, service verlenen komt later… :thumbsdown:

Clapham is denk ik inderdaad wel gezellig, Balham zou ik vermijden, Norbury is meer richting Croydon en daar zou ik ook niet graag willen wonen.

Als je verder naar het zuiden gaat richting Carshalton en Sutton kom je nog goedkoper te wonen en meer richting het groen, enkel je verliest het uitgaansleven een beetje en je reiskosten gaan omhoog natuurlijk.

Ligt er maar net aan of je een stadsmens bent of niet, ikzelf zit nu een uurtje onder Londen, en 5 minuten van het platte land en ik vind het geweldig :smiley:

Ik werk midden in het centrum in de drukte en zodra ik savonds thuis kom en op m’n fietsie stap en de bossen in ga kom je uren lang geen mens tegen, heerlijke combinatie vind ik het.

1 like