Wonen in Londen. Wat allemaal doen?

verwijderd

Ik begin over anderhalve week als au pair in Londen. Misschien is het handig om eerst zo’n baantje te zoeken en dan daar ter plekke verder te kijken naar de mogelijkheden in het onderwijs?

Dat ben ik tenminste wel van plan. Ze zijn daar nog bureaucratischer dan hier en dat geeft me mooi de gelegenheid om een NI nummer aan te vragen, een bankaccount te openen e.d. en om andere dingen uit te zoeken. Je hoeft je dan ook geen zorgen te maken over het betalen van de huur, eten e.d. omdat dat er al bij in zit.

Kijk anders ook eens bij www.gumtree.co.uk of een multilingual job.

verwijderd

hey Lenny,

mijn naam is henk 21 jaar uit groningen
ik ben ook van plan om naar engeland te gaan maar niet alleen londen maar ook edinburgh wil ik heeel graag naartoe.
ik ben er al vaker heen geweest in londen en een langere tijd in bournemouth en wil daarom deze zomer naar edinburgh toe op vakantie!

mischien lijkt het je leuk om alles daar een beetje te gaan verkennen in londen en edinburgh als vakantie?

laat het me anders weten via email als je wilt of je kunt me ook toevoegen op msn met deze adres: [EMAIL=“eyevisions@gmail.com”]eyevisions@gmail.com

groetjess!

Ik ben Marlene, 21. Ik zit zelf ook al een paar maanden met het idee om naar London te verhuizen. Dat zou dan dit najaar worden, oktober/november.

Ik ben in de zomer klaar met een secretariele opleiding maar het maakt me eigenlijk niet veel uit wat ik daar ga doen, alles behalve au-pair, zo’n beetje.

Ik moet wel nog heel veel uitzoeken, over verzekeringen, belastingen, dat soort dingen. Het scheelt dat het een EU-land is en dat je geen speciaal visum nodig hebt enzo maar ik word soms zo moe van al dat geregel :stuck_out_tongue:

Tip: vraag de PABO om een diploma in het engels!!! Dat scheelt vertalingskosten!!Voor de meeste HBO opleidingen is dat geen probleem!

hoi,

ik moet in januari ook naar londen en zoek daar tevens onderdak is altijd leuk om met iemand te delen. ik ga daar werken in hotel en ben zelf 19 jaar.

iemand tips altijd welkom.

groetjes Lotte

Ik ben uiteindelijk maar 2 weken au pair geweest (was het ook niet lang van plan om te doen) en dat is uiteindelijk een goede beslissing geweest. Ik had immers een vast adres en soort van inkomen waardoor ik een bankrekening kon aanvragen. Je hebt ook een vast adres nodig als je een “echte” baan wilt krijgen en heb toen ook een NI nummer gekregen na het ondertekenen van een contract bij mijn huidige werkgever. Ik had al drie baan aanbiedingen na mijn eerste week en werk nu al weer zo’n 7 maanden voor een sightseeing company in londen. Ik doe wat ik leuk vind, werken met mensen en de geschiedenis van de stad en heb het hier reuze naar mijn zin.

Ik ben uiteindelijk 3 keer verhuisd, maar heb nu mijn plekje gevonden.

Verwacht niet meteen dat alles perfect is en ja het is een heel geregel om een NI nummer, bankrekening, vast adres, baan e.d. te krijgen maar het is het allemaal zeker waard.

Je gaat alleen wel de vreemdste dingen missen aan Nederland.