Een woning, baan en huisgenoten in Londen!

Hallo Nederlandse Londeners (en anderen die dit lezen),

net zoals velen hier, loop ook ik met plannen om naar Londen te verhuizen. Dat zal niet op erg korte termijn gebeuren aangezien ik hier in Nederland eerst “even” een huis moet verkopen :tssk:

Maar goede voorbereiding is het halve werk, dus ik vroeg me af of hier mensen zijn die…

  • …tips hebben om aan een baan te komen. Ik heb een pabo diploma en al heel wat jaren onderwijservaring, maar ik hoef niet perse in Londen het onderwijs in. Ik zou best mijn horizon willen verbreden en iets op een kantoor gaan doen, administratief werk, retailwerk, iets in een museum, wat dan ook. Ik spreek erg goed Engels dus dat zou geen probleem moeten zijn.
  • …ook van plan zijn om over een jaartje (give or take) naar Londen te verhuizen. Ik zou het leuk vinden om in contact te komen met andere Nederlanders die ook graag naar Londen willen vertrekken, zodat we eventueel samen naar woonruimte kunnen zoeken en ook zodat we niet helemaal op onszelf aangewezen zijn haha.

Drop me a line!
:dag:
Kim

Hi Kim,

Ik ben zelf ook van plan om tussen een jaar á anderhalfjaar naar de UK te verhuizen. Liefst naar London offcourse!

Ik heb momenteel een baan in de IT en verwacht in Engeland daar ook mee aan de bak te komen. Voor mij is de regel om eerst een baan te vinden en dan pas te verhuizen. Ik zal mijn koopwoning in Rotterdam verhuren vanaf die tijd. Momenteel sta ik al op wat britse vacaturesites, en krijg af en toe al reacties (maar dit zijn geen interessante banen).

Het lijkt mij ook het beste om met een huisgenoot in Londen te wonen. Het is financieel handiger, maar ook gezellig. Woon al een tijdje op mezelf, dus het zal wel wennen zijn om een huis te delen, maar ik ben de moeilijkste niet :slight_smile:

Groetjes,
Anne

Hoi Kimmi en Anne! :slight_smile:

Als alles volgens de plannen gaat, dan ga ik volgend schooljaar (dus 2012-2013) studeren aan een universiteit in Engeland. Ik ga niet op Erasmus of maar voor een jaar studeren, maar ik zou er voltijds willen gaan studeren en dus ook naar daar verhuizen.

Het zou wel fijn zijn om met enkele(n) samen te gaan wonen. Dan sta je er inderdaad niet helemaal alleen voor :slight_smile: Het is toch best wel een grote stap om alles hier achter te laten en naar daar te verhuizen :stuck_out_tongue: En bovendien ook misschien handig, gezien Londen niet bepaald de meest goedkope stad is :stuck_out_tongue:

Hoi Anne, ik las dat je bent ingeschreven op een Britse vacature site. Mag ik je vragen welke dat is, en is het volgens jou ook een betrouwbare site?

Ik wil ook echt verhuizen. Niet specifiek London, maar voorlopig Engeland trekt mij wel. Dat is meer op korte termijn, want op langer termijn wil ik naar Australië. Maar hoe eerder ik hier weg ben hoe beter LOL

Alvast bedankt!

Groetjes
Nathalie

Ook ik sluit me bij jullie aan:) Wil over een aantal maanden verhuizen naar Brighton of Bournemouth, maar wil wel eerst een baan vanuit Nederland vinden. Een woning vindt je volgens mij zo, kan beter ook als je er bent maar een baan wordt toch wat lastiger. Ga mezelf ook maar eens op vacaturesites zetten:) Ik zoek ook huisgenoten of Nederlanders die daar al wonen, handig om alvast een sociale kring te creëren:) Londen trekt me ook maar vind ik wel duur, maar als iemand tips heeft?

Hallo,

Ik ben Patrick en woon nu een jaar in Engeland. Ik werk voor een bedrijf in de buurt van Leeds, P+L systems (Niet Londen, maar ook een hele leuke stad). Wij zijn altijd op zoek naar personeel die meerdere talen spreken. Er werken momenteel o.a. 3 Duitsers, 2 Fransen, 2 Italianen, 2 Spanjaarden, 2 Polen een Hongaar en natuurlijk veel Engelsen.

Momenteel zijn we op zoek naar iemand voor de verkoop binnendienst die Nederlands als moedertaal spreekt en daarnaast Engels en bij voorkeur ook Frans of Duits.

Uiteraard kan ik je helpen bij het zoeken naar woonruimte e.d.

Mocht iemand interesse hebben stuur dan je cv naar pdevos@pandlsystems.com.

Groet,
Patrick

Hoi Allemaal,

Wij hebben een paar kamers te huur in Londen, direkt tegenover het metro station van Arnos Grove op de Piccadilly line, dus maar 20 minuten naar Oxford Circus!

Graag kontakt opnemen met +44 (0)7821 800218 of via rose_hopper@hotmail.com

Groetjes,

Rosy