Verhuizen naar Londen.... haalbaar?

Hey!

Ik ben een meisje van 23 jaar. Een aantal maanden geleden ben ik afgestudeerd en sindsdien ben tijdelijk van mijn studentenhuis weer naar mijn lieve ouders verhuisd. Van hieruit ben ik hard op zoek naar een vast baan. Helaas blijkt dat niet zo makkelijk te zijn, omdat ik niet over echte werkervaring beschik. Wel heb ik al een aantal maanden uitzendwerk.

Ik baal er enorm van dat ik nog geen goede baan heb, maar aan de andere kant levert het ook weer mogelijkheden op. Nu ik enerzijds mijn masterdiploma heb en anderzijds geheel ongebonden ben, doemt de mogelijkheid op om (voor het eerst in mijn leven…) het avontuur op te zoeken en voor 1 á 2 jaar te verhuizen naar Londen. Stiekem is dat al een tijdje een wens van me.

Voor ik echte plannen smeed, wil ik eigenlijk alleen wel weten of het haalbaar zou zijn. Hier even kort mijn situatie:

• Ik werk nu zo’n beetje full time en kan ongeveer 1000 euro spaargeld mee naar Engeland nemen
  • Ik ben in het bezit van een academische mastertitel (diploma is in het Engels vertaald en ik heb een Engelstalige cijferlijst)
  • Mijn Engels is redelijk goed, maar lang niet van het niveau van een native speaker

Ik ben erg benieuwd jaar jullie tips en inzichten. Thanks in advance :wink:

Kamers en leven in London is vrij duur en het is daarom handig om misschien eerst een baan daar te zoeken en dan er heen te trekken. Voor een kamer moet je referenties hebben en de huisbaas moet jouw leuk vinden anders is het vrij lastig om een kamer te vinden. Het makkelijkste is een kamer dichtbij je werk daar aangezien reizen met OV vrij prijzig is. Een vriendin van mij woont nu sinds anderhalf jaar in london en die had ook eerst een baan voor ze er heen verhuisde.

Ik verhuis 1 juni naar Londen, heb (tot nu toe) vanuit hier geen baan kunnen vinden. Ik weet dat ik de mogelijkheid heb dat ik de eerst maand(en) in een callcentrum moet werken om toch iets inkomen te hebben. Verder hoor ik van verschillende kanten dat Nederlanders zeer welkom zijn.

Om een kamer te vinden kun je kijken op:
www.gumtree.com
www.moveflat.com
http://uk.easyroommates.co.uk

Niet bij elk wooncontract heb je referenties nodig. Ik heb (net zoals iedereen) wel borg moeten betalen. En aangezien ze mijn kamer ongeveer 1 maand vrij hebben gehouden heb ik 200 pond aan moeten betalen. (deze 200 gaat wel weer van mijn eerste maand huur af). Verder moet je wel goed kijken wat wel en niet inclusief is (gas,water,licht,internet,kabel etc…).

Ik woon nu tijdelijk in Leeds en ik ben hier duidelijk meer geld kwijt dat ik in Nederland kwijt ben! Dit zal in Londen anders zijn…

Aan huisvesting ben ik 372 pond per maand kwijt. Dat is inclusief alles, maarja, ik woon dan ook in een hokje van 8m2 en ik deel mijn douche en keuken met 50 anderen. (We hebben overigens 2 keukens, maar dan nog.) Eten kost me een kleine 15 pond per dag, en daarvoor heb je echt geen luxe maaltijden. Aan vervoer ter plekke ben ik gelukkig niet veel geld kwijt, ik woon op loopafstand van mijn werk. Bij elkaar opgeteld ben ik dus ruim 800 pond (iets meer dan 1000 euro) per maand kwijt aan wonen en eten. Het gaat hard met mijn centjes :wink:

Succes!

Hoi,

Leuk plan! Een tipje: ik zou meer spaargeld meenemen aangezien het leven in the UK erg duur is.En ik neem aan dat je meer gaat doen dan alleen wonen en werken, bijvoorbeeld reizen door het land.Verder kan ik je deze banen in Londen aanraden en deze accomodatiemogelijkheden in Londen.
Ik wens je veel succes, ik zou zeggen: gewoon doen! Je bent nu jong en gezond en je hebt veel te bieden voor Engeland.
Good luck!