Beste lezers,
Ik wil vanaf september voor een tijdje gaan werken in Londen en ik zou graag wat tips ontvangen van mensen die verstand hebben van deze zaak. Ik zal mijn situatie even uitleggen: ik ben bijna klaar met school, heb bijna mijn master gehaald en heb eigenlijk geen zin om nu meteen te gaan werken in Nederland. Doorstuderen wordt met de 3000-euro regeling helaas wel erg duur, dus werken is wel een logische optie.
Londen trekt me al een lange tijd, ik ben er al diverse malen geweest en mijn plan is dus om naar deze stad te verhuizen ergens in september om daar te gaan werken. In ieder geval zou ik dan willen beginnen met een random job, iets als werken bij de Starbucks of in de kroeg o.i.d. om mezelf de taal wat vloeiender te maken en afhankelijk van of ik een langere tijd wil blijven misschien op den duur eens solliciteren naar vacatures in mijn vakgebied. Verder wil ik - omdat ik journalist ben - Nederlandse kranten en tijdschriften contacteren of ze een freelancer in Londen nodig hebben.
De duur dat ik er wil zitten weet ik nog niet. Ik dacht: eerst een half jaar en dan eens de balans opmaken. Ik wil gaan flatsharen en wil proberen om in een nice arty wijk terecht te komen. Camden of Shoreditch lijken me erg gaaf. Verder wil ik eens kijken daar of ik wat kan spelen in bandjes, omdat ik ook muzikant ben.
Goed, dat is het plan. Maar het moet uitgewerkt worden. Zijn er hier mensen die tips voor mij hebben of mensen die denken dat ik dingen over het hoofd zie o.i.d.? Wat is handig qua woonsituatie? Zijn er sites die aangeraden worden door jullie? En hoe begin je zoiets als wonen in Londen? En is Camden en Shoreditch haalbaar, of wordt dat al snel te duur? Ik hoor graag alles, mensen! O ja, en als er mensen met soortgelijke plannen zijn dan hoor ik die natuurlijk ook graag.