Mijn naam is Priscillia en kom uit Belgie/Antwerpen. Zijn er mensen die me zouden kunnen helpen in verband met verhuizen naar londen?
Wat ik zeker als eerste moet doen en op wat ik moet letten? Mijn vriend en ik zouden zo graag er naartoe verhuizen tegen volgdjaar.
Ik heb al zoveel zitten opzoeken en kua woning is het erg duur maar dan denk weer van beter iets duurder maar dichter bij het centrum wegens je toch je vervoer moet betalen. Weet iemand de beste plekjes om te gaan wonen. Liefst in een apprt.
Zijn de verhuizing kosten duur? of is het beter om gewoon met de wagen alles naar ginder te brengen?
Ik ga namelijk in april met hem er naartoe om al wat te bekijken en zien kua jobs. Wegens ik in de mode branche verder wil en hier in Antwerpen niet echt veel te vinden is. Is Londen toch wel de stad !! Nu vraag ik me af of er misschien mensen zijn die er wat van kennen en me er verder mee kunnen helpen?
Het is toch wel wat voorbereiden en alles in orde hebben kua inschrijving en geld en werk en bankrekening enz… dat zou ik graag beetje per beetje in orde willen hebben en eens ik een job te pakken heb dan zo naar een woning zoeken en al da andere gedoe kwa papier werk in orde maken.
Is werk vinden makkelijker als je u talen kent ? wegens ik frans , nederlands en engels kan dacht ik misschien om zo iets makkelijker een job te pakken krijgen ?? Het is zoiezo niet makkelijk daarom dat ik eerst een job in handen wil hebben voor ik er echt naartoe verhuis.
Naar Londen verhuizen, klinkt als een uitdagend leuk plan en allereerst heel veel succes gewenst
Helaas is het momenteel wel zo dat de huisprijzen in Londen (en dan vooral in het Centrum) astronomies zijn voor Engelse begrippen, dit natuurlijk omdat er graag veel mensen in Londen willen wonen maar ook omdat er buitenlandse mensen zijn die een appartement kopen als investering en dan er niet in wonen maar wachten tot de prijs flink gestegen is en zo goedkoop toch goede winst met hun geld kunnen maken. Dit zorgt er al voor dat veel mensen die in Londen werken zelf ook aan het uitwijken zijn naar de omliggende steden en zo goedkoper wonen en dat verschil kan groot zijn. De lonen in Londen liggen wel een stuk hoger om dat allemaal te compenseren dus het kan geen kwaad om eens te kijken of het niet alsnog voordeliger is om ook in een van de randgemeenten te gaan wonen.
Verhuiskosten zijn geheel afhankeljik van jezelf, laat je het volledige door een bedrijf doen of rij je zelf makkelijk alles ernaartoe, heb je een zee container nodig of kun je met een busje alles in eenkeer over hebben. Dat zijn allemaal zaken die meespelen en waar ik je weinig concreets over kan zeggen. Maak in iedergeval een goede scheiden van spullen die je echt graag wilt meenemen en die niet de moeite van de kosten van het meenemen waard zijn. Uiteraard is het natuurlijk het goedkoopst om alles achterin je auto te laden en dan met de boot of trein in eenkeer naar Engeland te rijden maar dat is een kwestie van uitzoeken hoe je het alles wat je mee wil hebben in een zo klein mogelijke eenheid kan proppen en dan in eenkeer naar Engeland kan vervoeren.
Ik heb weinig ervaring me de modebranche dus ik kan je helaas niet helpen op dat specifieke vlak en mijn ervaring is dat er weinig uitzendbureaus zijn die echt internationaal werken. Manpower heeft wel een afdeling voor mensen die internationaal werk zoeken (manpower internationaal) en je hebt Eures wat een verband tussen de verschillende europese arbeidsbureaus onderhoud. Als ik het goed heb zit American Expres in Brighton (plaats onder Londen) en zijn die op zoek naar mensen die op de internationale servicedesk van hun willen plaatsnemen. Zij zullen jouw ongetwijfeld graag willen hebben met je talen kennis, het is misschien niet het meest interesante werk maar wel een baan waar je snel en gemakkelijk in kan beginnen terwijl je zelf ondertussen rustig verder zoekt.
Waar je ook tegenaan zult lopen bij het huren van een huis is dat de eigenaar zeker wil zijn dat je financieel dat aan kunt, daarvoor moet je een Engelse bankrekening hebben, maar om een Engelse bankrekening te krijgen moet je in Engeland wonen. Je voelt hem al aankomen denk ik Daar is wel een oplossing voor, grote banken (HSBC bijvoorbeeld) hebben speciale rekeningen voor mensen die naar Engeland willen verhuizen, die zijn vaak wel duur maar je moet toch wat. De voorwaarde die ze dan stellen is dat je binnen 3 maanden na het opennen van de rekening ook daadwerkelijk naar Engeland verhuisd en minimaal een jaar klant bent ofzo. Kijk er in iedergeval naar zodat je weet welke actie je moet ondernemen op het moment dat je daadwerkelijk over gaat.
Succes in ieder geval en laat even weten hoe het allemaal verloopt