Werk in London

Hi there!
Ik ben een 22-jarige meid uit de regio Alkmaar en ik vertrek spoedig naar London, om daar een aantal maanden bij mijn vriend te wonen. Heel graag wil ik er aan de slag als *temporary worker. *
Nu zou ik graag advies hebben hoe ik dit het beste kan aanpakken, en in welke sector ik de meeste kans maak. Ik heb een brede ervaring en interesse en sta open voor werk in diverse functies/branches. Omdat ik bang ben dat mijn Engels nog niet perfect genoeg is om te werken de media, zou ik net zo graag in bijv. een winkel willen werken.

Heeft het zin om me in te schrijven bij verschillende *employment agencies? *En bij welke kan ik dat het beste doen?

Ik weet niet zo goed hoe/waar ik moet beginnen, dus heel graag jullie tips!

Dit is mijn (complete) cv in het kort:

[FONT=Georgia]
[FONT=Georgia][FONT=Georgia][FONT=Verdana]April 2009 – heden
Freelance journalist/redacteur

Januari 2009 – maart 2009
Receptioniste

November 2008 – december 2008
Archiefmedewerker

September 2007 – september 2008
Thuishulp A

Februari 2007– juni 2007
Stagiaire redactie/productie/verslaggeving tv

Mei 2006 – september 2007
Junior journalist/redacteur

Januari 2006 - april 2006
Stagiaire journalist/redacteur

Februari 2004 – april 2009
Verkoopster kaashandel

Juli 2005 – augustus 2005
Recreatiemedewerkster Franse camping

Cursussen:
Januari 2009 – heden
Engels voor meergevorderden

September 2008 – november 2008
Spaans in Sevilla, Spanje

September 2005 – november 2005
Fotografie basis

Kwaliteiten:
Creatief, sociaal, initiatiefrijk, zelfstandig, oplossingsgericht,
resultaatgericht, enthousiast, leergierig, flexibel en stressbestendig.

Hobby’s/interesses:
Reizen, talen, het nieuws, nieuwe media als Twitter, Hyves en Facebook, mode, koken met vrienden, knutselen met eigen foto’s en video’s, inline skaten, hardlopen.

[/FONT][/FONT][/FONT][/FONT]

Ik weet niet hoe het in London zit, maar hier in Schotland wordt veel gezocht naar Thuishulpen. Aangezien je daar ervaring in hebt, kun je daar misschien in het begin op concentreren. Succes :thumbsup:

hey there!
als receptioniste / administartief medewerker kom je ook vrij makkelijk aan de slag, Mits je Engels wel fijlloos is.
Het hangt er maar net van af hoeveel je wilt verdienen en waar je voor open staat. Op zich banen zat zeker als je goed opgeleid bent. Er zijn websites waar je kan kijken (bijvoorbeeld http://www.jobsite.co.uk/local/london.html) of inderdaad via recruitment /employment agencies, die hebben vaak een breed netwerk. Locale krant is ook altijd goed en vaak meer up-to-date.

succes!

Hoi… ik vroeg me af of je voor werk in Engeland een werkvisum nodig hebt? en is het moeilijk om hier aan te komen als je ‘slechts’ een VWO diploma hebt?
Alvast bedankt!

visum heb je niet nodig, engeland is deel van de EU dus je kan gelijk aan de slag

Hee Jud3!

Ik zie dat je gaat werken in Engeland en ik vroeg me zo af hoe je dat geregeld hebt!? Is daar iets van een organisatie voor die woon en werk regelt, of kan ik beter ergens een hostel zoeken en daar in de buurt ook werk zoeken? Weet jij daar iets meer over? Alvast bedankt!

Hee,
Ik heb heel veel gegoogled en kwam er via een meisje dat in londen woont erachter dat het helemaal niet zo moeilijk is om aan werk te komen. Volgens mij is er wel een site waar je allerlei vacatures kunt vinden, maar ik weet niet zeker of je ook al vanuit nederland kunt solliciteren.

In december ga ik eerst een maand heerlijk niksen en een cursus volgen en mijn cv naar elke kroeg, winkel etc. sturen en hope dat ik dan een baantje vind! Dus ik heb NOG niks. Wat zijn jou plannen dan?

Groetjes!,

ps. Ik ken zelfs een meisje uit letland die maar voor 2 maanden bleef en zelfs die had een baantje kunnen vinden!

Hee Jud3,

Googlelen dus! Dus gewoon in London m’n cv verspreiden en er komt vanzelf wat op m’n pad? Ik heb alleen havo en minimale horica ervaring(die ga ik vanaf morgen opbouwen!), dus ik hoop dat vanuit Nederlands solliciteren mogelijk is. Ik houd van zekerheid, geloof ik.

Mijn plan is om begin januari te vertrekken en dan een of twee weken Engeland te bekijken. Daarna wil ik gaan werken en dan niet alleen in London. Ik wil daar wel beginnen, maar ik wil heel graag in meerdee steden werken! Blijf jij alleen in London, voor hoe lang ga je eigenlijk!?

Greetz!