Na een geweldig weekje London wil ik graag in de zomer, of volgende zomer gaan werken in London. Ik heb horeca-ervaring en ben nu 17. Hoe kom ik aan een baantje? Heeft iemand wel eens in London gewerkt?
Hey!
Absoluut doen, ik ben net terug na een waanzinnig half jaar! Maar bedenk wel dat London schrikbarend duur is!Om je een voorbeeld te geven:
een pakje sigaretten: ongeveer 15 gulden
een biertje: ongeveer 8 gulden
Ook het wonen in London is duur, erg duur!
Ik zelf heb gewerkt in St.Albans, net buiten London, een hele leuke stad, veel gezelligheid en je bent zo in London met de trein.
Kijk eens op www.thistlehotels.com, zoek daar het hotel in St.Albans op. Een ontzettend leuke werkplek, waar ze altijd mensen nodig hebben! En je hebt collega’s vanuit de hele wereld. stuur ze gewoon ff een mailtje!
En anders activity international, vind ik zelf een hele fijne organisatie!
Good luck!!(voor meer info henrieke83@hotmail.com)
Dankjewel Henrieke voor je hulp. In Londen verbleven we in een backpackers hotel, overnachten daar kost 15 pond per nacht of 22 voor een prive kamer. En ik rook gelukkig niet . Maar werk vinden in London zelf is niet makkelijk? Ik hoor ook dat je minstens twee maanden moet gaan werken en dat je ervaring nodig hebt en minstens 18 moet zijn. Klopt dat?
Hey!
Ik rook ook niet meer…haha, veeeel te duur!
Anyway, ik denk niet dat het erg moeilijk is om werk te vinden in London vooral niet nu de zomer er aan komt. Ieder bedrijf zal z’n eigen regels hebben op het gebied van leeftijd en ervaring etc.
Het is wel moeilijk om woonruimte te vinden in London, als je geluk hebt vindt je werk in een hotel waarbij ze je (goedkope) kost en inwoning aanbieden. Wederom raad ik je aan om het bij een Thistle hotel te proberen, ik weet dat Cannizaro house woonruimte verzorgt voor personeel. (www.thistlehotels.co.uk)
Maar je hebt het over een backpackers hostel…ben je van plan om daar voor langere tijd te gaan verblijven als je werk hebt gevonden?
Hou me op de hoogte, k ben benieuwd!
Succes!
Als ik deze zomer al in Londen ga werken kan ik maar voor zo’n 6 weken werken, als ik volgend jaar ga na m’n eindexamen kan ik veel langer blijven, ik kan er zelfs een tussenjaar van maken en ook nog op andere plekken gaan werken. Er staat nog niets vast.
Ik weet niet heel veel van Londen maar dat hotel was echt heel leuk, compleet met bar, eetzaaltjes en internet cafe. Ik ga ook proberen of ik eventueel daar kan werken. Ik heb van thistle al een mailtje terug met de vraag hoelang ik kan werken. Ik wacht nu op nog een mailtje, ik heb gevraagd hoelang je minimaal moet blijven werken.
Hmm, 6 weken, ja das wat kort ja. je kan altijd gaan werken en dan snel ontslag nemen, maar das ook zoiets he!?
Nah ja, k hoop dat je iets leuks vindt, succes!
Hee ik ga denk k deze vakantie ook naar Londen (werken) enzo,K´ben nu 18…
Ene ook al is t maar voor 6 weken i don´t care … k´ga er gewoon een leuke tijd van maken .
Je kunt me mailen m,n email is: chatter4lifer@hotmail.com
LayteruRzZz
Leuk zeg, heb je al een baantje? Heb je zoiets al eerder gedaan?