werken in italy !! paardrijden/oogsten

wie heeft ook zin om ertussen uit te gaan?
Werken op een biologisch bedrijfje in italie- toscane (naarbij Arezzo)
ze zoeken daar hulp met verz. v/d paarden, kruidenoogst, huish.klusjes. kost en inwoning - geen zakgeld.

Hai Helen,

Ik heb al een baan gevonden in Italie, via Vacan Soleil op een camping. Ik heb al een keer eerder een half jaar in Italie gewerkt, dat was aan het Gardameer.
Ik weet nog niet zeker waar ik kom te zitten maar ik hoop Venetie of Toscane. Ik ga half april beginnen maar eigenlijk wil ik graag een weekje eerder vertrekken naar Italie om alvast de sfeer te proeven.
Ik zoek eigenlijk iemand die ook ongeveer begin April naar Italie wil gaan. Samen reizen is toch leuker als alleen!

Groet,
Moniek (27)

HI
Dat klinkt relaxt. Wanneer ga je en heb je meer info over dit bedrijf? Zelf zou ik ook nog een taalcursus in Italie willen volgen en misschien wat rondreizen. Ik ben al verschillnde keren in italie geweest en heb er ook al eens gewerkt, maar ik kan er geen genoeg van krijgen.

Chantal

Hi Chantal
Het is een biologisch bedrijfje in Zuid- Toscane/Umbrie.
Ze zoeken daar hulp met kruidenoogst/ paardenverzorgen/ akkerwerkzaamheden en wat huishoudelijke dingen.
Ze bieden kost en inwoning. Het is een Ned. vrouw en een duitse man.
Ik zou daar graag over een maand heen gaan en dan daar ongeveer een maand willen blijven of langer.
Ze hebben 3 gastenverblijven.
Het klonk mij allemaal goed in de oren. Ik heb a.s. maandag nog contact met die mensen.

Groetjes Helen (18)

Ik ben van plan om van het voorjaar te gaan. Begin April.
Ben trouwens 18 jaar.
Zie maar.

hallo chantal/helen,

Wil HEEL graag naar Italie…kom er al jaren en wil dit jaar of een talenstudie doen, of werken voor een paar maanden of misschien wel langer. Ken Italië inmiddels redelijk goed, alleen spreek de taal nog niet. Ook zou ik wel willen weten of iemand weet hoe je er een baan kan vinden (wat de handigste weg is).
Weet nog niet wanneer ik wil gaan, maar lijkt me heel leuk met iemand te gaan/reizen. Helen: Das een prachtige streek Umbrië, hebben ze daar nog meer hulp nodig?
Tips of interesse? Mail ff…
rrroonnyy@hotmail.com

HE Helen, Moniek en Ronald

We zouden natuurlijk gezellig met z’n alle kunnen gaan!!! Ergens begin April? Helen hoe kom je eigenlijk aan dat adderessje? Voor Ronald: Ik weet niet wat voor een soort werk je zoekt, maar zelf heb ik al eens in Rimini gewerkt in een disco (flyers uitdelen, achter de bar etc.) Heel leuk met inwoning en een beetje zakgeld. Het is heel makkelijk om aan dit soort werk te komen, als je juni uiterlijk begin Juli gaat liggen de baantjes in Rimini voor het oprapen. Als je wilt kan je het adres van Disco Life (waar ik dus heb gewerkt) geven, dan kun je eventueel van te voren contact opnemen. Ze hebben daar ook graag Nederlandse Dj’s dus als je toevallig iets in de muziek doet.
O’ja Helen ik ben wel een paar jaartjes ouder namelijk 25 (maar nog jong van geest) grapje. Ik woon in Eindhoven en ben net afgestudeerd. Vandaar dat ik er nu een tijdje tussen uit wil!

Groetjes Chantal

He allemaal !!
Lijkt me gezellig met zijn allen! Ze hebben inderdaad nog meer hulp nodig daar. Ze hebben 3 gastenverblijven. 1 in huis, een boven de stallen en een caravan. Klinkt leuk he?
Ik heb deze mensen gevonden via een advertentie in het Parool. Heel klein dus je leest er zo over heen. Ik ga ze nu bellen, ze zijn namelijk een paar dagen in Nederland. Even wat dingetjes vragen. Of ze misschien referenties hebben etc.
Nou ik hoor het wel van jullie, dan horen jullie wel weer wat ik te weten ben gekomen…
Hoe oud ben jij eigenlijk Ronald?
Thanx voor de reactie.
Helen

Hallo allemaal,

Mijn plannen zijn gewijzigd,
ik ga nu niet met vacansoleil naar Italie maar naar Kroatie.
Ook supermooi natuurlijk. Ik wil graag met de auto gaan maar ik zoek nog iemand die met me mee kan rijden om de kaart te lezen en natuurlijk voor de gezelligheid.
Kent iemand toevallig iemand die tussen 10 en 15 april in Kroatie moet/wil zijn? ;D
We delen gewoon de benzinekosten.

Groet,
Moniek

Hallo Helen, Moniek, Chantal en anderen,

Helen> Ben 24 jaar
Moniek> heel flauw, ik weet het, maar kan het niet laten…maar uhh…kaartlezen zou dan toch jouw taak zijn?
Chantal> In ieder geval bedankt dat je me het adres van de discotheek zou willen doorgeven, maar ik zoek eigenlijk geen horeca-werk. Het maakt me niet zo veel uit wat…maar liever geen horeca (al te veel gedaan…)

Helen, een gastenverblijf boven de stallen klinkt wel heel grappig…
Als ik ga, ga ik in ieder geval niet in april (omdat ik niet kan…), of het moet eind april zijn, liever eind mei of nog beter: juni en juli. Heb het erg druk op mijn werk en ze laten mij helaas (snif snif) niet gaan…ben ook net al in Frankrijk en Italie geweest.
Talencursus is ook leuk trouwens, kijk maar eens op Italstudio, dat lijkt me ook wat. ik weet het zelf nog niet helemaal, maar Italie wordt het heel zeker, en met meerderen gaan lijkt me ook heel leuk.

Ciao
ronald
rrroonnyy@hotmail.com

hallo,
nou ik ga waarschijnlijk eind maart/april naar Italia! Ik heb die mensen gesproken en ze waren erg aardig. Ze vinden het erg leuk als ik kom. Ze doen dit trouwens al jaren. Er zijn dus al vaker mensen uit Nederland daar wezen werken van 16 tot 50 jaar. Ik heb er zin in. Nou mensen groeten
Helen

Hoi Helen,
Als ik het goed begrijp zit je al in Italie. Ik hoop dat het je bevalt! Wat je daar doet is eigenlijk precies wat ik zoek. Weet je of ze in juli en/of augustus nog mensen kunnen gebruiken? Zou je me willen mailen met informatie?
Nog kort wat over mezelf: ik ben 22 jaar en studeer medische biologie in Groningen.
Groeten, Heleen

Hallo iedereen en Heleen,
Ze kunnen het hele jaar mensen gebruiken en ook in de zomer maanden. Ik ben net terug. Het is waarschijnlijk beter vertoefen als het wat beter weer is. Dan kan je lekker buiten douchen en is het 's avonds tenminste niet zo koud. Het is ook verstandig om te vragen of er meerdere mensen komen in de periode dat jij wilt komen, dat is namelijk vEEl gezelliger! Het is daar vrij afgelegen dus een auto is erg handig, maar hoeft niet perse. Je kan vanuit de stad met de intercity naar Florence en dan doe je er ongeveer 45 min. over. Ideaal dus.
Hier het adres voor alle geintereseerden:

Thomas en Esther ‘Marroncello’
i- 52030 Palazzo del Pero
(AR) Italie
tel: 0039.0575.369302

Je kan ze een brief schrijven als je vragen hebt of als je specifieke dingen wilt weten, je krijgt dan een persoonlijke leuke brief terug.
Het zijn hele aardige mensen, heel gastvrij en ik voelde me erg op mijn gemak daar.

Succes ermee!!!
Helen

Ik heb afgelopen zaterdag (26/4/03) met die mensen gebeld en ze kunnen nog wel hulp gebruiken. Ik ben nu plannen aan het maken om er begin juli heen te gaan en dan voor ongeveer 3 weken te blijven.
Heeft er nog iemand zin om mee te gaan? Met z’n tween paardrijden, oogsten en een dag eropuit is veel gezelliger! Ik wil eventueel ook wel later in de vakantie.

Tot mails,
Heleen

Ik heb afgelopen zaterdag (26/4/03) met die mensen gebeld en ze kunnen nog wel hulp gebruiken. Ik ben nu plannen aan het maken om er begin juli heen te gaan en dan voor ongeveer 3 weken te blijven.
Heeft er nog iemand zin om mee te gaan? Met z’n tween paardrijden, oogsten en een dag eropuit is veel gezelliger! Ik wil eventueel ook wel later in de vakantie.

Tot mails,
Heleen
(Heleenrienstra@hotmail.com)

het kan gewoon niet beter! ik zou heel graag mee willen! ik ben al superlang op zoek naar iets in italie. dus ik wil graag mee!

snel profiel:

ben meisje van 19 net gestopt met studie, veel geld verdient en wil nu voordat ik weer begin met nieuwe studie, graag naar italie. ben elk jaar daar wel te vinden en spreek summier italiaans.

het liefst wil ik ook iets met dieren enzo dus het komt goed uit!

groetjes jeanne

nog even wat: ik zou ook het liefste in juli en aug willen gaan. ik hoop dat er dan meer mensen van mijn leeftijd gaan, lijkt me erg gezellig!

groetjes jeanne

hai,

het lijkt me echt ontzettend leuk om daar in Italie te werken, maar is het alleen in het voorjaar en de zomer of ook in de wintermaanden?
Ik ga in de zomermaanden al werken in Frankrijk, maar zou vanaf oktober graag naar Italie willen.

groetjes Evelien

Hoi Heleen,

he buurmeisje van vroeger ( bordine) wat leuk te lezen dat je lekker naar het buitenland gaat om te paardrijden en daar mee te helpen zeg! ik ben zelf ook opzoek naar iets leuk en dit klonk ook wel heel aantrekkelijk. maar ik weet niet of het lukt om zo lang weg te blijven want ik ga namelijk in Utrecht studeren en daar komt het een en andere ook bij kijken.
trouwens weet jij ook nog of pepito leeft??

laat je even wat van je horen ben benieuwd hoe het met je gaat en hoe het in italie is.

liefs Janneke

jcvanderzee@hotmail.com :o

[COLOR=blue][FONT=Times]
Hi Heleen en alle mensen hier,
Mijn naam is Gerald en ben 20 jaar.
Ik had een vraagje eigenlijk, ik zou ook graag mee willen naar
Italie want ik zoek werk in het buitenland vandaar.
Zou jij me misschien een handje op weg kunnen helpen.
ik ben eigenlijk ook vanaf heden beschikbaar.
ik ben zeer enthousiast over werk in het buitenland.

groetjes Gerald
geraldtroeno@hotmail.com