Italie - Toscane - werk & reizen

Wie gaat er eind maart/ begin april mee naar zuid Toscane (Umbrie).
Het werk betreft werk op een biologisch bedrijf. Het werk bestaat uit het plukken van kruiden, akkers bijhouden, paarden verzorgen en huishoudelijke dingen.
Het werk is tegen kost en inwoning (vegetarisch).
Je verblijft bij een Nederlands stel, met een klein huisje en 3 gastenverblijven.
Het lijkt mij erg leuk, maar heb tot nu toe helaas nog geen lotgenoot gevonden die het ook leuk lijkt om lekker te onthaasten en te genieten van de omgeveing en de rust.
Als alles verloopt naar wens zou ik na het werk nog even door Italie willen reizen.
Wie o wie lijkt dit ook een uitdaging?
Ik ben 18 jaar, ga volgend jaar weer studeren HLO. Hou van paardrijden en zoek een gezellig iemand met humor om dit te ondernemen.
Reageer als je wilt.
Helen

Hoi helen

Ik ga alle jaren op vakantie naar italie.
Het lijkt me leuk om te werken op een akker en de uitdaging aan te gaan om in italie door te trekken.

Ik ben 19 jaar en werkzaam als groepsleider en doe de avondschool daar bij.

Ik hoor graag wat meer van je hierover groetjes Sander

Hai Sander,
Wat er op wereldwijzer staat is zo’n beetje alle info. Ik ontvang deze week nog een brief van die mensen in Italie met wat laatste info en als ik er dan een goed gevoel over heb ga ik proberen een last minute / of een gewoon ticket te boeken en dan ga ik. Helaas heb ik geen rijbewijs en is vliegen de enige optie (mischien de trein)
Je krijgt trouwens geen vergoeding voor het werk, wel kost en inwoning en 2 vrije dagen en een heerlijke omgeving. Het ligt trouwens wel afgelegen, ergens in de bossen naarbij Arezzo (stad), weer jammer dat ik geen rijbewijs heb, fietsen…!
Oke als je echt specifieke vragen heb reageer,
Bedankt groetjes Helen

Hoi Helen

Het lijkt me leuk als me met ze tweeen gaan dan heb je iemand om mee te praten die hetzelfde meemaakt.
Ik heb trouwens wel me rijbewijs en een eigen auto.
Het is wel twee dagen rijden daar na toe.
Als je die brief ontvangen hebt zou je hem dan kunnen mailen naar mij toe?

Alvast bedankt Sander van der Heijden

Hoi Sander,
Bedankt voor je reactie. Ik zal je, als ik de brief heb ontvangen, jou daarover informeren.
Mischien wil je nog wat over jezelf vertellen.
Wel ideaal dat je een auto hebt. Komt het jou trouwens uit om al zo snel te vertrekken?
Nou aan het werk maar weer,
Mail gerust, groetjes Helen

Hoi Helen

Ik kan pas na vier april weg vanwege een examen die ik moet maken voor mij school.
Als dit je uitkomt kan jij mooi kaart lezen.(geintje)
Je wou wat meer over mij weten,nou dat kan.
Ik ben woon in Hoorn in Noord-Holland.
Al 5 maanden vrijgezel.
In het dagelijks leven werk ik 40 uur en doe de avondschool.
Ik ga af en toe uit naar een kroeg of discotheek.
Met een paar vrienden tennis ik altijd op zondag.

Mocht het door gaan dan moet ik zo snel mogelijk weten om het te regelen met me werk en school.

Bedankt Helen, dat je me op de hoogte houd van de stand van zaken wat betreft Italie

Sander

Haai Sander,
Bedankt voor je reactione Sander. Ik ben van plan om ongeveer tussen 28 en 31 maart te vertrekken, maar 4 april hoeft geen probleem te zijn.
Over dat kaartlezen…het is de bedoeling dat we naar Italie gaan en niet naar Rusland, dus die mag jij lezen…nee hoor haha ik kan best een kaartje lezen.
Kan je wel zomaar van je werk vandaan? En van je school?
Hoe zit het eigenlijk met jouw paardrij-ervaring? Heb je uberhaupt enige feeling voor paarden? Hoeft natuurlijk niet, je kan natuurlijk ook gewoon gaan tennissen…
Ik heb trouwens donderdag 13 maart contact gehad met Italie; ik kon gewoon komen zei die vrouw, maar omdat er nog meer mensen komen (2 mensen uit Estland…off all places)
ga ik haar nog even bellen of ik met gezelschap kan komen, anders moeten we misschien een bed delen, dat gaat toch weer een beetje ver… haha.
Ben je eigenlijk een beetje een buitenmens… ik bedoel hou je ervan om lekker te wandelen, lekker zwemmen in wat meren en zeeen etc.? Het zou wel ideaal zijn met de auto, dan kan je veel meer ondernemen.
O ja ik ben trouwen al bijna 2 jaar geen vrijgezel meer… Ik heb een vriend, in Amsterdam, hij wilde helaas niet mee, maar ja daar kan je je niet door laten tegenhouden, toch?
Ik ben een vegetarier, is miscgien wel een leuk weetje. Heb jij nog leuke weetjes over jezelf? Vertel nog wat.
Ik hoor van je als je serieus geinteresseerd bent. Ik ga nog even bellen met Italia en dan horen we snel weer van elkaar.
Okee Arrivederci !!
Helen

Hoi Helen

Alles goed?
Op de vraag of ik kan paard rijden moet ik toegeven dat ik er niets van kan.
Maar dat kan jij me natuurlijk leren.
Ik ben geen vegetarier op ze tijd een stukje vlees vind ik wel lekker.
Ik werk in een magazijn met mensen die beperkingen hebben.
Aan mij de taak om die mensen te begleiden waardoor het voor die mensen leuk wordt en het bedrijf veel omzet maakt.
Ik leer voor manager in het bedrijf waar ik werk.

En wat doe jij voor school en/of werk?
Het was een leuke foto op internet van je binnen kort krijg je ook een foto van mij gemailt.

Laat je me het weten als het door gaat ivm vrij vragen op school en werk.

Ik hou van water en de buitenlucht dus dat komt wel goed.

groetjes Sander

Hallo,

ik kom toevallig op deze site terecht en de berichten over werken in Italie spreken mij ook aan! Lijkt me heerlijk om even te relaxen in de natuur en in Italie te wonen voor een tijd. Italiaans leren misschien?
Ik heb niets met paarden, maar ik zie mezelf wel lekker in de aarde vroeten. Wat is de rest van het gezelschap of bestaat het uit twee nederlanders + twee mensen uit Estland?

Ik ben 22 en studeer in Rotterdam, misschien krijg ik mijn school zo gek om dit als experimentele stage te zien? Haha, laat even weten zodra jullie meer weten en/of nog meer info hebben.

Doei!

Irene