Buiten werken in Italie

Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik besloten toch nog niet te gaan studeren. Ik ben 20 dus dit wordt mijn tweede “tussenjaar”. Vorig jaar heb ik onder andere gereisd, en ik wil meer van de wereld zien. Dus heb ik besloten naar Italie te gaan, waar het plan is eerst te werken om geld te verdienen en dan weer te gaan reizen. Ik wil graag buiten werken, druiven plukken of meewerken op een boerderij. Liefst op een plek waar ook andere jongeren zijn…Eventueel kan ik ook nog iets met kinderen, ik heb altijd veel opgepast.
Alle suggesties zijn welkom, ook ervaringen van mensen die zoiets hebben gedaan.

Liefs,
Maaike

Cara Maaike,

Kijk eens op:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=12707

“Werken op een kruidenboerderij”

Distinti Saluti
Arturo

hoi maaike,
ik heb geen adresjes voor je, maar ik wil je even waarschuwen dat ze daar op het boerenland veel uren maken met weinig pauze. als je betaald werk wil kan je vast en zeker aardappels rooien in de zomer, maar dat is loodzwaar, van 's ochtends rond 6:30/7:00 tot 's avonds rond 19:00 en 1 lange pauze tussen de middag. Onder de brandende zon. Vaak werken ze ook in het weekend door, een vriendin van mij deed dit en werkte ook op zaterdag en op zondagochtend.
Ik wil je niet afschrikken hoor en misschien is het niet altijd zo, maar dat is wat ik heb gehoord van mijn italiaanse vrienden die op boerderijen werkten. Je kan ook perziken plukken, maar dat is ook in de zomer. Dan beginnen ze geloof ik om 6:00 's ochtends. Dat is ook best zwaar.
Veel vriendinnen van mij geven bijlessen, jij zou bijvoorbeeld heel goed engels kunnen geven, maar kan je ook italiaans?
Nou, succes in elk geval, ik hoop dat je wat vindt en als ik wat weet laat ik het horen.
groetjes vero

als je hier eerst gaat werken en genoeg geld hebt is een leuke en goedkope manier van reizen ook WWOOF! www.wwoof.org , misschien ken je het wel. Je kan het bijna overal doen, je kiest zelf bedrijfjes uit en gaat hier en daar werken voor kost en inwoning. Je komt van alles tegen, heel leuk!

Beste Maaike,

Heb jij meer info over werken in animatie?

Groetjes Rico

Hai Rico,

Bedoel je of ik Informatie wil daarover? Ja, vertel maar wat…
Weet eigenlijk niet precies wat animatie is?!

Groetjes Maaike

Nee, helaas niet… Ik ben ook op zoek naar meer info! Ik kan je wel vertellen wat animatie. Animatie op camping of hotel betekent gasten heel de dag bezig houden en vermaken met activiteiten voor kinderen, jeugd en volwassenen. Afgelopen zomer heb ik zo’n team bezig gezien op Camping Continental Lido aan het Lago Maggiore. Heel de dag activiteiten voor MiniClub, Teenagers en volwassenen zoals knutselen, sport toernooien, danslessen, watergym en excursies. 'ps Avonds hadden ze eerst zo’n Kinder disco en daarna wat voor de jeugd of volwassenen zoals spelavonden, Grease, Moulin Rouge, cabaret of zo iets of een professionele show. Heb nog meegedaan met Grease! Echt vet! Daarom wil ik nu graag hetzelfde doen aankomende zomer. Dat team werkte via Wintour, maar weet niet of ze alleen daar werken of meer campings hebben… Daar wil ik ook meer van weten!

Heb jij al een idee wat je precies wil gaan doen?

Groeten Rico!

Nou, inmiddels ben ik toch maar begonnen met studeren.Maar ik ben nu al wel aan het bedenken wat ik ga doen van de zomer, in mijn 2 maanden vakantie.
Ik zag al wel iets staan op het Spanje forum, verlaten dorpen opknappen in Spanje. Lijkt me heel gaaf. Met een grote groep, zoiets doen. Maar weet helemaal niet of dat mogelijk is. Ga in elk geval ergens backpacken!
Klinkt leuk, werken in de animatie. Maar niet echt iets voor mij…Ben meer een “verlaten dorpen opknappen” iemand, geloof ik.

Hoop dat jij jou zomervakantie vind!
Groetjes!

Hallo Maike en anderen,

Wij hebben een kleine camping in het midden van Italië (provincie Le Marche, ten hoogte van Rome maar aan de Adriatische kust, zeg maar 200km onder Rimini.). We gaan per 1 juli open en we zoeken nog iemand die iedere dag een paar uur 's ochtends én 's middags de kinderen van de gasten en onze dochter van 4 wil vermaken en een beetje op ze passen.
Het betreft de maanden juli/augustus/september. :smiley:
De omgeving is natuurrijk, we zitten 10 minuten rijden van het strand en een half uurtje van de bergen. San Benedetto is een levendig badplaats en er zijn vele disco’s, bar’s en uitgangsmogelijkheden. Neem een kijkje in onze website, hopelijk vind je dat wat.

Groejtes,
Peter, Vanessa en kleine Shaila
www.villabussola.com