Werken in Indonesie

Hallo allemaal,

Ik wil over een aantal maanden naar Indonesie vertrekken om daar proberen werk te vinden. Ik ben nu druk bezig met zoeken naar werk en heb enkele kruiwagens in Jakarta die me daarbij helpen ;-). Ik kan er in eerste instantie bij familie verblijven totdat ik iets heb gevonden.

Mijn vraag is, hoe pak ik dit aan met Visa en eventueel een ticket naar Indonesie.

Kan ik voor een langere periode een visum aanvragen als ik nog geen werk heb? de 30 dagen op een standaard toeristenvisum vind ik een beetje kort.

Tips zijn van harte welkom.

Alvast dank,

Groet,
Olaf

Ik ben van plan om in 2012 langere tijd in Indonesie te verblijven.
Was deze site tegengekomen: http://visum.accessindonesia.nl/
Misschien heb je er iets aan.

Willem

1 like

Is je familie Indonesisch en in het bezit van een KTP? Zo ja, dan zou ik in jouw geval een SOSBUD aanvragen. Dit visum (sociaal cultureel) is in eerste instantie 60 dagen geldig, maar je kan het ter plekke verlengen met 4 keer 30 dagen. Zo kun je in totaal een half jaar in Indonesie verblijven.

Ook als je geen familie hebt met een KTP, maar iemand kent die jouw ‘sponsor’ wilt zijn, kan je in aanmerking komen voor dit visum. Je mag overigens niet werken met een SOSBUD, dus tegen de tijd dat je werk hebt moet je een werkvergunning aanvragen. Je werkgever kan je daar bij helpen.

1 like

Boek ticket via reisbureau en visa kan via ambussy Indonesië in DEN HAAG …visa 60 dagen krijgen
En binnen Indonesië en Jakarta is het niet mogelijk er te gaan werken en heb dan werkvisa en sponsor nodig
Via bedrijf of familie leden nodig uitnodiging per brief en eigen fin middelen hebben

Hallo

Je kan ticket boeken via reisbureau en visa voor 60 dagen krijgen via ambussy in DEN HAAG
Of reisbureau kan je helpen met je visa…. dit is alleen toeristen visa 60 dagen
Binnen Indonesië en Jakarta mag je niet werken en heb dan werkvisa of werkvergunningen nodig
Mocht je wel baan vinden je nieuwe werkgever kan je helpen met werkvergunningen en
Je familie kan je helpen met sponsor voor je en familie van Indonesië nationaliteit
Bij de sponsor KTP kaart nodig soort id kaart en deze visa 60 dagen kan je niet werken
En zo ook niet doen anders heb je erg groot probleem met de politie en overheid

Selamat malam pak Olaf,

Hoe is het bij je vergaan? Ondertussen al een plekje gevonden om jezelf te settelen?
Ik zit in hetzelfde schuitje en vertrek bijna, dus ben benieuwd hoe je het hebt aangepakt en hoe je situatie nu is.

Deborah

Je kunt natuurlijk ook direct vanuit Nederland via de internet solliciteren.
Een van de vele vacatures websites is http://www.infosdm.com/