Werken in het buitenland

Hallo!

Ik ben Kiki 22 jr en op zoek naar een leuk baantje in het buitenland. In mei ben ik klaar met mijn opleiding en heb dan geen verplichtingen meer hier. Ik wil dan naar het buitenland vertrekken en het liefste wil ik gaan werken in een bar/discotheek. Wie heeft er ervaring met werken in het buitenland en heeft leuke tips voor mij waardoor ik van de zomer ergens aan de slag kan?

Groetjes kiki

wel ik zou zeggen kijk eens rond hier (spanje forum italie etc etc) er is genoeg te vinden op al die forums ook www.summerjobs.com is een goede start ! succes ermee

hi,
k heb afgelopen zomer 2 maanden op Kreta gewerk in Havana Club (bar in Chersonissos) samen met een vriendin van me. Ik heb het werk via marktplaats gevonden, daar kan je geregeld oproepen vinden voor werk in het buitenland. Voordat k heen ging had k alleen contact gehad via mail en telefoon dus t was best wel ff spannend. Maar gelukkig was t allemaal prima in orde.

T heeft me veel tijd en energie gekost om uiteindelijk iets te vinden. K ben rond maart begonnen met zoeken en eind juni hadden we pas zekerheid, nog geen week later zaten we in t vliegtuig. De eigenaren van de discotheken (met name de niet nederlanders) gaan vaak pas op zoek naar personeel op het moment dat ze t eigenlijk al nodig hebben, vandaar dat t ook zolang duurde. Onze baas, een griek, en de andere eigenaren van discotheken die k gesproken heb zijn trouwens niet te vergelijken met een Nederlandse werkgever, maar met wat geduld is t goed te doen.

Ik heb 2 supermaanden daar gehad en dat had ik voor geen goud willen missen. K raad je dan ook zeker aan om te gaan. Je moet wel een beetje flexibel zijn, bijv. k kwam om 7 uur aan op t vliegveld en 2 uur later was k al aan t werk k werkte ongeveer 60 uur per week (7 dagen in de week, van 9 tot 6) Het is hard werken maar door de gezelligheid ( t is net alsof je zelf op stap bent incl. de alcohol) en het overdag lekker liggen aan t strand, heb k niet als zwaar ervaren.

Nog 2 tips; als je ergens werkt krijg je overal korting, bij restaurants, kledingwinkels, maar ook als je bv. een scooter huurt. Die koste mij 150 euro in de maand, en was erug handig (niet in de hitte naar het strand lopen, maar lekker uitwaaien op de scooter) Je moet dus gewoon overal zeggen dat je in de plaats werkt. En ten tweede; bij bijna elke discotheek hing een bordje; staff wanted. Dr is dus genoeg werk en je kan dus gewoon een vliegtuig pakken, werk heb je zo. Huisvesting is dan ff wat moeilijiker, vaak is alles al volgeboekt. Je kan ook n weekje vakantie boeken, tijdens de vakantie alles regelen, en dan daarna aan t werk gaan.

Nouw k hoop dat je hier iets aan hebt, als je nog wat wil weten kan je me altijd mailen; [EMAIL=“reneestiekema@hotmail.com”]reneestiekema@hotmail.com

Veel suc6

er zijn veel sites waar je hiervoor terecht kan… bijvoorbeeld:
www.recrajob.nl
www.joho.nl
www.recra.nl
www.vakantiewerk.startpagina.nl

succes met zoeken!