Werken in de USA, langere verblijfsvergunning

Goededag,
Heeft iemand ervaring of informatie over een visa voor de USA waarmee ik in de USA mag werken ,als zelfstandige?
Ik heb eens gelezen over een visum waarmee het mogelijk wordt om jaren (5?)in de USA te verblijven op basis van een werkvisum.Weet iemand hier meer van?
Alvast dankjewel !
Hartelijke groeten van Marie-claire Vlasblom.

Je kan op een E2 visum naar Amerika gaan. Dan moet je een bedrijf kopen met tenminste $ 100.000 eigen geld. Dan kan je een E2 visum krijgen die 5 jaar geldig is en tot het oneindige verlengen. Heb zelf 7 jaar in Florida gewoond en ben net 1 jaar terug. brrrr…

Geldt dat ook als je een huis koopt voor meer dan 100.000 dollar?

Sorry, dat gaat niet op. Een huis kopen is geen bedrijf overnemen/starten. Ook al koop je een huis van $ 1.000.000.00 zal dat weinig veranderen. Een E2 visa is een zakelijk visum. Voor hun is het ook erg belangrijk dat ze er zelf profijt van hebben dat je je in Amerika vestigt. Zoals het aannemen van tenminste 2 amerikanen. Wat erg moeilijk is, maar niet onmogelijk is een bedrijfsplan te schrijven, wat je in Amerika wil doen en daarop een E2 te verkrijgen. Het is ook mogelijk om als je tenminste $ 500.000/$1.000.000 cash kan investeren om een soort investorsvisa te verkrijgen dan krijg je gelijk een (voorlopige) groene kaart die naar een jaar permanent wordt. Die $ 500.000 geldt voor sommige (arme) staten en $ 1.000.000 voor de rijkere staten. Wil niet zeggen dat je je dan in die staat moet vestigen, maar je investeert in bepaalde projecten in die staten.
succes
Annemarie

Is er een ander visa voor die situatie of ben je dan gebonden aan de 90 dagen regel?

Goededag Annemarie,
Dankjewel voor jouw informatie!
Hartelijke groeten van Marie-claire Vlasblom.

Je kan zelfs een visum krijgen voor een jaar een soort visitor visum en je kan een zakelijk visum krijgen voor een jaar. men zal wel willen weten of je genoeg financiele middelen hebt om daar een jaar te verblijven. Tevens kan je je een beetje orienteren en van een jaarvisum op een ander visum over te stappen zoals E2 een bedrijf kopen of 51% van een bedrijf overnemen.
daarbij heb je natuurlijk de mogelijkheid om als je 3 maanden in de usa bent om even de grens over te wippen en weer een visum van 3 maanden aan te vragen.

een variant op het E2 visum is een L1 (?of L3) Visum. Als je al een bedrijf hebt in Nederland (dat moet je tenminst al 1 of 2 jaar hebben) en je begint een soortgelijk bedrijf in Amerika dan kan je een L1 visum krijgen en dat geldt voor 3 jaar. daarna heb je mogelijkheid om dit om te zetten in een groene kaart. een E2 visum kan nooit omgezet worden in een groene kaart. kan alleen eindeloos verlengt worden tot het oneindige als men maar winst maakt en een redelijk inkomen heeft.

Tevens is het misschien wijs om alvast met de green card lottery mee te spelen. Kan pas weer tussen 1 oktober en 1 december. Pas op voor bedrijven die hier geld mee verdienen. Het is gratis om mee te spelen met de green card lottery. Op de site van de American Government staat hoe je dit moet doen. Dus vanaf oktober 2009 meespelen geldt voor 2011.

Dank je…

Stel dat je een huis koopt in de VS en daar 2 x 2 maanden per jaar gaat wonen, heb je dan verder geen visa nodig anders dan je toeristenvisa?

Nee dan heb je geen verblijfsvergunning nodig. Ik ben zelf makelaar geweest in Florida, dus als je vragen hebt m.b.t. tot de aankoop van onroerend goed kan je mij al tijd een PM sturen
groetjes,
Annemarie

Voor langere tijd weet ik niet maar voor een tijdelijke periode is misschien een internship / stage een optie. ? check met www.interexchange.org ? success!

maar wel een drastische: