In amerika wonen met aow/pensioen

Mag je in Amerika gaan wonen met je AOW/PENSIOEN ? Heb je dan een green card nodig of mag je als toerist gewoon eindeloos blijven zitten zolang je in je eigen onderhoud voorziet ?

Zal wel niet…maar wie weet hier het fijne van ?

Hoi,

Je hebt dan echt een verblijfsvergunning nodig… maar je mag 3 maanden op een toeristenvisum verblijven.

Wat veer mensen doen is een huis kopen in de VS en er eens in de zoveel maanden naartoe gaan.

Ik heb dezelfde vraag.
Maar een extra huis is geen optie.
Ik wil daar voorgoed wonen.
Heb ,na verkoop van mijn huis, E 150.000 of meer en een praktisch netto E 1500 per maand vast-inkomen.
Is het mogelijk een groene?) kaart te krijgen om daar voorgoed te wonen?

Hartelijk dank voor jullie antwoorden.
Maaike.

Hoi Maaike, lees eens deze thead door (hierboven) en je zult antwoord vinden op je vragen. Als je met kapitaal een Greencard wilt krijgen moet je minimaal $500.000 investeren in bijv. een bedrijf en zo’n 10 medewerkers onder je hebben…

Sorry Fred

Ik snap niet wat een thread (draadje) is, alle antwoorden op de 1ste vraag heb ik gelezen.

Dus waar kan ik zoeken?
Dank je wel.
Of is het zinloos? Zie mijn posting.

De VS kent geen ‘zilveren’ (voor 65+) verblijfsvergunning. Huis kopen is niet genoeg om in de VS te mogen wonen.

Drie ‘oplossingen’: B visum aanvragen, mag je een half jaar blijven, maar je moet kunnen aantonen dat je naar Nederland teruggaat. Meedoen met de Groene Kaart loterij (via het Amerikaanse ministerie van buitenlandse zaken, zoek op www.state.gov op ‘diversity visa’, gratis meedoen, NIET laten doen via een bureautje). Trouwen met een Amerikaan, mits van het andere geslacht. Anders kun je alleen eens in de zoveel tijd op een ESTA registratie (ook zelf doen, NIET via een ‘behulpzaam’ bureautje) maximaal 90 dagen op vakantie.

Helaas.

Dank je wel Bennogr.
Is duidelijk.
Vriendelijke groeten,
Maaike

Lang verblijven.
Met een B-visum kun je inderdaad langer dan 3 maanden blijven en op alle sites staat dat je dan tot 6 maanden kan blijven. De douane-ambtenaar aan de grens beppaald uiteindelijk hóe lang: met bewijs van terugkeer naar NL (eigen huis, vaste baan, etc.) heb je meer kansen. Ik heb het consulaat in A’dam gebeld en zei vertelden mij dat het voorkomt dat mensen zelfs langer mogen blijven dan 6 maanden (bv mensen met een 2e huis in de VS).
Wie heeft ervaring met een B-visum en de daarbij horende douanebeambte?
Wie heeft ervaring met langer dan 6 maanden blijven? Ik ben een 7 maandentrip aan het voorbereiden (en ik heb een eigen huis, een flinke bankrekening, een vaste baan voor mij en voor mijn vrouw, en kinderen die straks naar school moeten).