Verhuizen naar amerika (Californië)

Hallo de planning ligt er wel in de toekomst maar hoe pak ik dit aan heb famille daar wonen

Een Green Card (permanente verblijfsvergunning) krijgen voor de VS is lastig. Normale procedures zijn vrijwel onmogelijk, omdat er voor de amerikanen zelf al een te kort aan banen is.

Ieder jaar geven ze een paar Green Cards weg in een loterij (even naar zoeken, vooral nergens voor betalen, want het is een gratis loterij en er zijn een hoop oplichters op internet).

Tot slot kun je een poging wagen om via (directe) familie een aanvraag in te dienen. Zie deze pagina van US Citizenship & Immigration.

1 like

:wereld:Hallo,

Ik ben Rune en zou later ook graag naar Amerika New York gaan wonen is het mogelijk dat je een green card kan krijgen of is die kan maar 10% of zo?
Kijk ik moet naar de VS weg uit België dat dom klein landje ik zou graag naar daar gaan bij een gzein in wonen ondertussen daar werken , geld sparen en naar de universiteit gaan ik heb dan ongeveer 20 000 euro is dat genoeg? Het is de bedoeling om daar eeuwig te blijven wonen maar zou gewoon een paar koffers met kleren en gewone spullen mee nemen. Ik ben nog maar 12 jaar maar weet al goed wat ik wil doen met mijn toekomst… Kan iemand mij hier bij helpen, wanneer ik een green card moet aanvragen enz… ? Ik zou uiteraard over een jaar eens naar daar gaan om te kijken of het me daar bevalt , maar daar twijfel ik niet aan, please help me!

Amerikaanse groeten Rune!