emigreren naar Amerika

Hoi allemaal,

ik be nieuw hier op het forum.
Nu is het mijn droom om in amerika (seattle/washington) te wonen en will hier nu eindelijk stappen voor ondernemen.
Ofc. will ik daar dolgraag gaan werken + my love woont daar.

Nu will ik graag weten:

  • hoe kan ik het beste een green card aanvragen?
  • hoe lang duurt het voordat ik een green card heb?
  • Wat zijn de kosten?
  • Hoe gaat het met een huis komen en werk vinden?

eigenlijk will ik alles weten :3
hoe ik dit het beste kan doen.
van de mense om me heen krijg ik geen steun en hulp dus vandaar dat ik het hier vraag.

Ik hoop snel reactie’s te krijgen.

Vriendelijke Groeten,

Eric Timmerman

Makkelijkst: trouwen met je lief (mits elk van een ander geslacht). Wat moeilijker: meedoen met de groene kaart loterij (zoek op ‘diversity visa’ op www.state.gov, website van het Amerikaanse ministerie van buitenlandse zaken). Andere mogelijkheden: nauwelijks.

1 like

bedankt maar hij weet nog niet of hij een lange afstands relatie wil + we zijn beide man :frown:

Dan zal emigreren heel moeilijk, zo niet onmogelijk worden.

daar was ik al bang voor :frown:
nou ja ik hoorde dat hij ook america uit will dus misschien kan ik iets regelen dat hij hier heen komt
heel erg bedankt voor uw hulp^^

Wat heel veel mensen niet doorhebben is dat als je meedoet aan de Green Card Lottery, er geen garantie is dat je er ook echt eentje ‘wint’. Er zijn mensen die meteen het eerste jaar al ‘winnen’ maar er zijn ook mensen die jaren meedoen, maar nooit ‘winnen’.

Overigens: de federale regering erkent tegenwoordig ‘holebi’ huwelijken. In een 26 staten kun je nu trouwen en ook holebi huwelijken die elders wettig voltrokken zijn (dus bijvoorbeeld in Nederland) mogen. Omdat immigratieregels opgesteld worden door de federale regering (de staten hebben daar niets mee te maken), kan een Amerikaanse partner van hetzelfde geslacht nu, net als in geval van een heterohuwelijk, zijn/haar partner naar de VS halen.

Let wel op: het moet een HUWELIJK zijn, samenlevingscontrcten en dergelijke worden in de VS niet geaccepteerd. Maar da’s natuurlijk niet echt een belemmering, ZOVEEL verschil tussen een samenlevingscontract en een huwelijk is er nou ook weer niet. En als een huwelijk emigratie makkelijker kan maken, waarom zou je dat dan niet doen?

En meedoen met de groene kaart loterij is inderdaad geen garantie. Er zijn mensen die vele, vele jaren meedoen en nooit gewonnen hebben. Al zijn er ook mensen die meteen de eerste keer al raak schieten.