Emigreren Amerika Green Card.

Wie kan mij helpen? ik wil graag maar amerika emigreren en daar het marine corps in gaan. maar om naar amerika te kunnen emigreren heb ik een green card nodig. hoe krijg ik die green card en hoelang duurt dat meestal??

Je kunt een groene kaart winnen in de jaarlijkse groene kaart loterij (zoek op ‘diversity visa’ op de website van het Amerikaanse ministerie van buitenlandse zaken, www.state.gov). Je kunt met een Amerikaanse trouwen. En dat is vrijwel alles (tenzij je zo goed in een vak bent en een Amerikaanse werkeloze dat niet kan/wil doen, dan kun je op basis daarvan een speciaal visum krijgen dat je uiteindelijk aan een groene kaart kan helpen).

Het Amerikaanse korps mariniers is niet als het beroemde/beruchte Vreemdelingenlegioen van de Fransen, waar ze iedereen aannemen. Je moet inderdaad wettelijk in de VS mogen werken. Als je eenmaal marinier bent, kun je wel sneller Amerikaan worden, maar je moet dus eerst zien dat je kan emigreren.

Dus als ik het goed begrijp moet ik eerst emigreren naar amerika om hrt marine corps in te kunnen? is emigreren naar amerika moeilijk en wat moet ik daar allemaal voor doen? het is echt mijn droom.

Ik merk dat ik alleen op een bepaalde tijd kan registreren voor de green card loterij als ik dat goed begrepen heb? kan iemand mij vertellen welke datum en jaar ik kan meedoen?

Zoals ik al zei: je kunt pas met de Amerikaanse mariniers gaan praten als je wettig in dit land bent. En dat kan vrijwel alleen door een groene kaart te winnen of met een Amerikaanse te trouwen.

Waarom je Amerikaans marinier zou willen worden is mij overigens een raadsel. Zijn de Nederlandse mariniers niet goed genoeg? Heb je geen zin om Frans te leren en in het Vreemdelingenlegioen te gaan? Denk je dat je als Amerikaans marinier ‘leukere’ opdrachten mag uitvoeren?

PS. Kijk op de afdeling ‘diversity visa’ van het Amerikaanse ministerie van buitenlandse zaken, www.state.gov. Daar staat alle informatie over wanneer en hoe mee te doen met de loterij. Meestal rond eind oktober.

Hier post ik weer hetzelfde als op een ander bericht. Meedoen aan de Green Card Lottery is geen garantie op een green card krijgen.