Dag.
Ik wil reageren omtrent die loterij ivm de greencard.
Ik weet het niet of het wel "legaal " is enzo.
Ik heb mij daar ook wel eens aangemeld, maar niet meer gereageert op hun emails, die ze mij regelmatig sturen (Spam???)
Tja de greencard, die iederen schijnt te willen hebben.
Wat ik weet is het net een vizieuze cirkel.
Om een greencard te krijgen moet je
a) werk hebben. Dat betekent werk die een amerikaan niet kan doen? Dus niet als je banen komt stelen die ook een amerikaan kan doen.
B) een social security number hebben, die je alleen krijgt als je een baan hebt!
c) Een bankrekening hebben ivm je werk en uitbetaling, die je ook alleen krijgt als je een baan, greencard enzovoort hebt.
d) Of je wilt studeren, dan krijg je hem waarschijnlijk ook wel. (aanvragen)
e) Het beste is natuurlijk om eerst eens je te orienteren in de stad waar je heengaat, of eerst een baan te zoeken en dan een greencard aan te vragen.
Ik heb al verhalen gehoord dat men MET greencard (al 5 jaar in de U.S) dat men werd terug gestuurd.
Belasting moet men overal betalen, mocht je in de U.S te werk gaan of je gaat andere dingen doen, vergeet niet je belasting te betalen over het geld wat je verdient hebt. Belasting betalers zijn altijd welkom…In nederland is de belasting 60% in de U.S 30-35%.
Oja. Je mag NIET werken in de U.S zonder greencard, dus je mag geen geld ontvangen van iemand, dan ben je strafbaar…
Ook kan je eens navragen op de U.S ambassade. of online.
Mocht je een greencard aanvragen in de U.S regel dan ook meteen een goede advocaat en accountant voor papierwerk e.d.
Men krijgt eerst een visum voor 1 jaar, daarna kijkt men verder.
Succes verder