Green Card

Hoi Allemaal,

Heb ff een klein vraagje.
Die Lotto voor die Green Card wordt die 1 maal per jaar gehouden of zijn er nog keren dat je kan meedoen ?
Laat me iets weten als je wil.
ps:kun je me ook ineens de url eens geven van de site.

Alvast Bedankt,

Bjorn.

Hoi,

De vraag zoals jij die stelt komt hier vaker voor. Daarom heb ik de link in de FAQ bovenaan de pagina opgenomen. Neem hier eens een kijkje
FAQ
Uiteraard ben ik niet de slechtste, dus bij de deze de link
GreenCard

Hehe thx | )

Dag.

Ik wil reageren omtrent die loterij ivm de greencard.
Ik weet het niet of het wel "legaal " is enzo.

Ik heb mij daar ook wel eens aangemeld, maar niet meer gereageert op hun emails, die ze mij regelmatig sturen (Spam???)

Tja de greencard, die iederen schijnt te willen hebben.

Wat ik weet is het net een vizieuze cirkel.

Om een greencard te krijgen moet je

a) werk hebben. Dat betekent werk die een amerikaan niet kan doen? Dus niet als je banen komt stelen die ook een amerikaan kan doen.

B) een social security number hebben, die je alleen krijgt als je een baan hebt!

c) Een bankrekening hebben ivm je werk en uitbetaling, die je ook alleen krijgt als je een baan, greencard enzovoort hebt.

d) Of je wilt studeren, dan krijg je hem waarschijnlijk ook wel. (aanvragen)

e) Het beste is natuurlijk om eerst eens je te orienteren in de stad waar je heengaat, of eerst een baan te zoeken en dan een greencard aan te vragen.

Ik heb al verhalen gehoord dat men MET greencard (al 5 jaar in de U.S) dat men werd terug gestuurd.

Belasting moet men overal betalen, mocht je in de U.S te werk gaan of je gaat andere dingen doen, vergeet niet je belasting te betalen over het geld wat je verdient hebt. Belasting betalers zijn altijd welkom…In nederland is de belasting 60% in de U.S 30-35%.

Oja. Je mag NIET werken in de U.S zonder greencard, dus je mag geen geld ontvangen van iemand, dan ben je strafbaar…

Ook kan je eens navragen op de U.S ambassade. of online.
Mocht je een greencard aanvragen in de U.S regel dan ook meteen een goede advocaat en accountant voor papierwerk e.d.

Men krijgt eerst een visum voor 1 jaar, daarna kijkt men verder.

Succes verder

Originally posted by Calitomnication@03-03-2005, 10:14:08
** Hoi,

De vraag zoals jij die stelt komt hier vaker voor. Daarom heb ik de link in de FAQ bovenaan de pagina opgenomen. Neem hier eens een kijkje
FAQ
Uiteraard ben ik niet de slechtste, dus bij de deze de link
GreenCard **

Dat is niet de officiele diversity lottery site die je daar noemt, maar een commerciele site. De correcte link is:

http://uscis.gov/graphics/services/residen…ncy/divvisa.htm

thnx,

Meteen veranderd…

Originally posted by liquid@17-03-2005, 08:06:27
** Dag.

Ik wil reageren omtrent die loterij ivm de greencard.
Ik weet het niet of het wel "legaal " is enzo.

Ik heb mij daar ook wel eens aangemeld, maar niet meer gereageert op hun emails, die ze mij regelmatig sturen (Spam???)

Tja de greencard, die iederen schijnt te willen hebben.

Wat ik weet is het net een vizieuze cirkel.

Om een greencard te krijgen moet je

a) werk hebben. Dat betekent werk die een amerikaan niet kan doen? Dus niet als je banen komt stelen die ook een amerikaan kan doen.

B) een social security number hebben, die je alleen krijgt als je een baan hebt!

c) Een bankrekening hebben ivm je werk en uitbetaling, die je ook alleen krijgt als je een baan, greencard enzovoort hebt.

d) Of je wilt studeren, dan krijg je hem waarschijnlijk ook wel. (aanvragen)

e) Het beste is natuurlijk om eerst eens je te orienteren in de stad waar je heengaat, of eerst een baan te zoeken en dan een greencard aan te vragen.

Ik heb al verhalen gehoord dat men MET greencard (al 5 jaar in de U.S) dat men werd terug gestuurd.

Belasting moet men overal betalen, mocht je in de U.S te werk gaan of je gaat andere dingen doen, vergeet niet je belasting te betalen over het geld wat je verdient hebt. Belasting betalers zijn altijd welkom…In nederland is de belasting 60% in de U.S 30-35%.

Oja. Je mag NIET werken in de U.S zonder greencard, dus je mag geen geld ontvangen van iemand, dan ben je strafbaar…

Ook kan je eens navragen op de U.S ambassade. of online.
Mocht je een greencard aanvragen in de U.S regel dan ook meteen een goede advocaat en accountant voor papierwerk e.d.

Men krijgt eerst een visum voor 1 jaar, daarna kijkt men verder.

Succes verder **

De loterij wordt gehouden door de Amerikaanse government!!! Het is compleet legaal, het is alleen dat er bedrijven zijn die zich voordoen als de US gov of als contractors van de US gov.

de site is te vinden via www.uscis.gov of de actual agency that deals with the lottery: http://www.travel.state.gov/visa/immigrant…types_1318.html
kijk in Augustus/September/October van dit jaar voor de 2007 DV Lottery.

De green card krijg je door middel van Employment (werk, heel moeilijk), Family (immediate family members, including spouse), DV visa, Asylum. Je kunt door allerlei wegen een green card krijgen, maar het is ingewikkeld, but definitely worth it.

het scenario voor een visum voor 1 jaar, daarna kijkt men verder bestaat niet.

maar bij die loterij staat er bij dat het gratis is en dan zie je opeens dat je moet betalen met je creditcard voor die loterij…

Originally posted by natasja83@22-03-2005, 22:26:23
** maar bij die loterij staat er bij dat het gratis is en dan zie je opeens dat je moet betalen met je creditcard voor die loterij… **

Natasja83, Waar zie je dit?

de officiele website met informatie over deze loterij is (It’s a USA government website:
http://www.travel.state.gov/visa/immigrant…types_1318.html
dat is een website van de Department of State in the USA, het is een overheid website. Het geeft je de informatie om hoe mee te doen.

Meedoen is gratis…

Wanneer je wint en een interview krijgt, pas dan zullen er kosten bij komen kijken. (en dit zal onder de 1000 euro zijn.

Waarschijnlijk tuinen hier een hoop mensen in leuke oplichtspelletjes, mensen die het verschil niet zien tussen de website van de Amerikaanse regering en de websites van oplichters. Gewoon opletten mensen!!!

Mack

Originally posted by schorpx@04-04-2005, 19:41:18
** Natasja83, Waar zie je dit?

de officiele website met informatie over deze loterij is (It’s a USA government website:
dat is een website van de Department of State in the USA, het is een overheid website. Het geeft je de informatie om hoe mee te doen.

Meedoen is gratis…

Wanneer je wint en een interview krijgt, pas dan zullen er kosten bij komen kijken. (en dit zal onder de 1000 euro zijn.

Er zijn genoeg sites waar je ziet dat je moet betalen kijk maar via google en typ dan greencard in en ik kon vantevoren ook niet ruiken dat dit de officiele website was. **

Er zijn genoeg sites waar je ziet dat je moet betalen kijk maar via google en typ dan greencard in en ik kon vantevoren ook niet ruiken dat dit de officiele website was

Originally posted by natasja83+08-04-2005, 09:59:40–></span><table border=‘0’ align=‘center’ width=‘95%’ cellpadding=‘3’ cellspacing=‘1’><tr><td>QUOTE (natasja83 @ 08-04-2005, 09:59:40)</td></tr><tr><td id=‘QUOTE’> <!–QuoteBegin–schorpx@04-04-2005, 19:41:18
** Natasja83, Waar zie je dit?

Meedoen is gratis…

Er zijn genoeg sites waar je ziet dat je moet betalen kijk maar via google en typ dan greencard in en ik kon vantevoren ook niet ruiken dat dit de officiele website was. **

Er zijn genoeg sites waar je ziet dat je moet betalen kijk maar via google en typ dan greencard in en ik kon vantevoren ook niet ruiken dat dit de officiele website was **
[/quote]

Ik verwacht ook niet dat je dit moet kunnen ruiken van te voren; ik gaf alleen de correcte site voor de tigste keer door!!! :slight_smile:

als je dan kiest om het toch maar te googlen, well, that’s your own prerogative!!!

Schorpx,

Misschien zou je de volgende keer op de manier waarop je iets uitlegt kunnen letten.

Het gaat er in zo een geval niet precies meer om wat je zegt, maar de manier waarop.

Originally posted by natasja83@14-04-2005, 11:59:23
** Schorpx,

Misschien zou je de volgende keer op de manier waarop je iets uitlegt kunnen letten.

Het gaat er in zo een geval niet precies meer om wat je zegt, maar de manier waarop. **

Natasja83:

ten eerste “zeg” ik niks op dit forum, ik “schrijf/type”!!!

Mijn antwoorden waren duidelijk, sorry dat jij het niet begreep!!! Maar om mij de les te lezen over hoe ik posts moet schrijven is absurd.

Hoe was mijn antwoord, op de manier dat ik het had gegeven, niet ok? Ik had de US overheid website gegeven met de info over de lottery, jou antwoord post zei dat je nog steeds credit card aanvragen zag, ik vroeg waar en gaf weer de site door, daarna reageerde je alsof ik had verwacht dat je iets van te voren kon ruiken. Ik denk dat het advies dat je aan mij gaf meer geld voor jou dan voor mij…

TTFN

(TaTaForNow!!)

weet je ik heb goed nieuws voor je, alles wat je SCHREEF heb je helemaal gelijk in.

Zo dan hoop ik toch nog dat ik je erg blij heb gemaakt.

Dames, heren, laten we het leuk houden!!!

Mack

In aanvulling op deze onderwerp zou ik graag 2 dingen willen vragen:

• Wat is nu de makkelijkste manier (behalve trouwen en de loterij) om een greencard te krijgen?

• Ik heb meegedaan aan de loterij via https://www.usafis.org. Is dat goed of niet? Anders trek ik mijn betaling weer in. Nadat ik me had aangemeld werd ik gebeld door iemand uit New York voor de immigration bible of ik daar nog interesse in had :stuck_out_tongue:

Ohhh waarom is het zo moeilijk hahaha sorry hoor…
Meedoen aan de loterij is GRATIS…het kan via de officiele site van de ambassade. Er zijn heeel veel bedrijven die er geld voor vragen onder het mom van “het gaat zo vaak fout dus wij regelen het voor je en rekenen kosten”. Het enige wat je hoeft te doen op de officiele site is een paar simpele vraagjes beantwoorden en een foto meesturen. Zo moeilijk is het dus niet…
Ik weet niet zo goed of die sites waarbij je geld moet betalen je nou ook echt opgeven of dat het echte fraudeurs zijn, weet alleen dat de amerikaanse ambassade je waarschuwt voor deze bedrijven. En neem dan gewoon de veilige manier en ga naar de offciele site!

En de makkelijkste manier om een greencard te krijgen? Loterij…met trouwen met een amerikaan ben je er ook nog niet. Er is geen andere manier om een greencard te krijgen, je zal eerst een baan moeten vinden en met een werkvisum gaan werken, geloof na iets van 10 jaar te hebben gewerkt kan je een aanvraag indienen voor een greencard.

Kijk hier even voor info over Green Card en loterijen (de officiele site van de regering is gratis en je hebt net zoveel kans) en werkvisum.

Ik ben vorig jaar naar de USA geemigreerd en heb mijn ervaringen op een site gezet!

Ik ben er ook ingetrapt vorig jaar via USAFIS.org. Ik heb $50,- moeten betalen en men zegt dat je dan een gratis vlucht vanuit NL naar de USA krijgt als je wint. De kans dat je wint is net zo groot als met de officiele site en ik zou dus adviseren: DOE HET NIET VIA DIE GELDTREKKERS. Ze sturen me nu nog steeds e-mails. Ik heb dus vorig jaar niet gewonnen. Heb inmiddels mijn Green Card wel nadat ik vorig jaar september 2004 hier ben aangekomen. Staat allemaal op mijn web site.

KLIK HIER voor info over Green Card loterij / werkvisum / etc.

Groeten en succes van Nico.