Green card lottery

hallo forumleden er zijn verschillende organisaties die geld verdienen aan de green card lottery terwijl die volkomen gratis is. er worden gigantische bedragen gevraagd om je via hun in te schrijven. niet doen. hier is een link voor het gratis meespelen met de green card lottery: 404 - Page Not Found

men heeft evenveel kans om te winnen, waar ook ter wereld je woont. het gaat per inwoner van een land, dus een groot land heeft meer winnaars in verhouding dan een klein land.

nu is de loting voor 2010 gesloten, dus voor 2011 begin deze vanaf oktober 2009 tot 1 december 2009. dit is allemaal terug te vinden op de site.

veel succes toegewenst aan iedereen!

Hey Annemarie

hartelijk bedankt voor de goede link want er zijn veel van die oplichting sites.
toch als ik op die website rondkijk ziet het er allemaal nog wel vrij ingewikkeld uit hoe je nou daadwerkelijk deel neemt kan iemand een soort tutorial neer zetten in welke stappen je het snelst en eenvoudigst deelneem.

alvast mijn hartelijke dank voor de reactie.

de groetjes

hier is een link hoe dat formulier eruitziet. is makkelijk in te vullen.
http://74.125.77.132/search?q=cache:JwvpBpARfYsJ:www.visapro.com/American-Green-Card-Lottery-Forms.asp+green+card+lottery+form&hl=nl&ct=clnk&cd=2&gl=nl

instructies hoe in te vullen in het engels:

http://www.travel.state.gov/pdf/T1026V-DV-2010bulletin(3).pdf#13

groetjes
Annemarie

Hallo Annemarie,

maar het kost hoe dan ook geld toch? of heb ik dat verkeerd. Als je dan je gegevens hebt gegeven. kan je kiezen tussen hoeveel jaar je mee wilt doen met die loterij… en hoeveel het dan kost.
Ik dacht dat het gratis was?
Ze hadden mij opgebeld, maar mijn moeder nam op en heeft ze opgehangen -.-
Ik nam aan dat ze me wilde overhalen toch iets te betalen? Maar ik ben nu bang dat ik misschien gewoon mee had kunnen doen…

groetjes,
Aranka

Hoi,
Op die link die ik gestuurd heb kan je gratis meespelen. Dit is van de Amerikaanse overheid. Je kan net zo veel jaren meespelen als je maar wilt. Die sites die er geld voor vragen leveren jou invulformulier gewoon in bij de Amerikaanse overheid. Dus niet naar een betaalsite gaan, gewoon die link volgen die ik gestuurd heb. Maar… je kan pas weer vanaf oktober meespelen. Eerder kan niet. Ik geloof tot 1 december.

Veel succes

Groetjes
Annemarie

Nou stel dat je zo’n Green Card wint, is die dan geldig tot de rest van je dagen? Of heeft die Green Card een beperkte geldigheidstermijn?

ik dacht dat een green card 10 jaar geldig is, dan moet je hem vernieuwen, of na 5 jaar kan je citizen (amerikaan) worden

Geweldig!:zon02:

Hoi, ik had nog een vraag kan je als 19 jarige aanspraak maken op zo’n Green Card? Ik heb momenteel ook nog geen Highschool Degree dus maak ik op die basis dan nog kans?

Alvast bedankt…

als je een gelijkwaardige opleiding hebt als een high school diploma dan zit je goed. als je 19 jaar bent kan je ook meedoen aan te loterij. als je maar boven de 18 bent. nu speel je mee voor 2011 dus als je zou gaan zal je toch al rond de 21 zijn?:dag:

Daar zit dan het probleem, ik heb geen diploma en zal er tegen dan waarschijnlijk ook geen hebben …
Is een diploma echt noodzakelijk?

High school is de middelbare school. Ik neem aan dat je daar wel een diploma van hebt?

Nee…

Nog een vraag : als je The Green Card hebt gewonnen, hoe kom je dit te weten , en waar moet je die dan gaan afhalen?

Hallo Annemarie,

Heel erg bedankt voor de link :slight_smile: Nou had ik nog een vraagje. Ik was eigenlijk van plan om zo snel mogelijk te emigeren naar de usa maar naar goed rondzoeken op dit forum las ik al dat dat niet zo makkelijk gaat. Als ik me nu inschrijf voor de loting van 2011 is het dan niet erg dat je in nederland woont? Sorry dat was me niet helemaal duidelijk…en jij weet er volgensmij heel veel van af :slight_smile:

Groetjes Kelly

Hoi Kelly,
Je kan overal ter wereld:wereld: meespelen met de green card lottery. Dus als je in Nederland bent kan je meespelen, woon je toevallig in Duitsland dan kan je ook meespelen. Het lot wordt natuurlijk altijd getrokken uit Nederlanders. Zo heb ik toen ik in Florida woonde, gewoon meegespeeld met de loterij voor Nederlanders, maar helaas niet gewonnen:mad: Je kan als je naar Amerika wil gaan (bijvoorbeeld eerder), gaan studeren, of als aupair gaan. dat kan geloof ik tot 28 jarige leeftijd. ook dan kan je nog steeds meespelen. nou veel succes he? als je nog vragen hebt hoor ik het wel. Oktober komt al heel snel dichterbij dus :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Hai Annemarie,

Even zo, want een prive-berichtje sturen lukt me niet!
Het is zo ver, je kan je aanmelden voor green card… Maar ik wil zeker weten dat de foto goed is.
Zou jij mij een second opinion kunnen geven?
ik probeer je een link te sturen… prive. hoop dat het lukt!

groetjes,
Aranka

heeee verdorieee ikblijf een foutmelding krijgen bij het uploaden van een foto… :frowning: kan iemand mij hier toevallig mee helpen…snik wil me zo graag aanmelden voor 2011

groetjes Kelly

Het winnen van de GC lottery is moeilijk genoeg, maar als je nummertje getrokken wordt dan ben je er nog niet. Overigens als Nederlander wordt je niet uit een poel met nederlanders getrokken, maar uit de poel met West Europanen dus je concureert met Belgen, Duitsers, Fransen, Noren, Zweden, enz.
Je mag overigens alleen meedoen als je in een land bent geboren die aan de GC lottery mag meedoen. Ook al heb je nu een NL passpoort, maar als je bijvoorbeeld in India of Mexico geboren bent mag je dan niet meedoen. Kijk de lijst met landen even na op de officiele site. Meedoen is gratis, maar als je winnaar bent beginnen de kosten pas. Medische keuring, de kosten die je moet betalen aan het consulaat voor de afwikkeling van het papierwerk, kosten voor het vertalen van diploma’s als je die wilt gebruiken om een baan te krijgen in de US en ga zo maar door. Die kosten komen veelal boven de 1000 Euro uit. Verder moet je ook een minimum bedrag hebben om jezelf in de US dee eerste maanden te kunnen bedruipen. Nogmaals: meedoen is gratis, maar winnen is duur. Success aan allen hier die het gaan wagen.

@ Geebee: als jij een groene kaart voor Amerika duur vind weet ik het niet meer. 1000 euro is niets om uit dit godvergeten land weg te zijn. en nog iets: er worden een aantal winnaars gekozen per inwoner van een bepaald land, dus dat ze europa over 1 kam scheren lijkt mij niet logisch. kijk maar naar de lijst met winnaars. er zullen altijd meer nederlanders winnen dan belgen, omdat het aantal inwoners in nederland hoger is dan belgie. mijn zoon gaat binnenkort trouwen met een amerikaanse, hij is die kosten ook kwijt van 1000 euro. er zijn nu eenmaal kosten aan verbonden. niets op deze wereld is gratis!