Green card lottery

@ annemarie,
helaas niet nee! Maar ik zou het er voor over hebben Zeker weten! Nu nog gekozen worden :slight_smile:
Heb jij inmiddels eigenlijk al een green card? Of doe je ook nog elk jaar mee?

@ Arank
Ik heb hem (helaas) nog niet, maar zit er wel aan te komen. Mijn kinderen zijn alle drie getrouwd met een Amerikaan, zelf heb 7 jaar in Florida gewoond. een paradijs! de mooiste jaren van mijn leven tot nu
toe. Voorlopig vertrek ik in febr/maart:vak02:, dan ga ik 6 maanden in Florida wonen en 6 maanden in Cancun Mexico, totdat we een groene kaart hebben. ik ga binnenkort een multiple entry visum aanvragen voor de Usa.
dan kan ik per jaar min. 6 maanden daar blijven, daarna naar Cancun en daarna weer naar Florida. We hebben al een heel mooi huis gekocht met zwembad:zon02::dag:

groetjes
Annemarie

ja ik had daar ook al over gelezen dat het veel geld kost but I don’t care…Ik spaar liever voor mijn droom dan dat ik hier het geld uitgeef aan wat dingen die ik liever in amerika doe :wink: :slight_smile: ik kan trouwens nog steeds niet mijn foto uploaden should that be a sign :stuck_out_tongue: LOL

greetZ Kelly

@kellyjocelyn
is het fotoformaat niet te groot (kB/mB?)
moet de foto niet vierkant zijn? kijk dat even na. iemand suggesties?

JA ze kan die in paint veranderen! de kb formaat.
Ik heb geprobeerd het uit te leggen! Ik hoop dat het duidelijk genoeg is :slight_smile:

@ Annemarie, wat gaaf! een huis gekocht in florida,
Maar hoe kan het dat je er al 7 jaar hebt gewoont als ik vragen mag?
Ik geloof dat het inderdaad wel goed komt met je! Ik hoop met mij ook.

@ Arank
Op E2 visum, bedrijf gekocht.:dag:

Wie kan mij helpen om een goed foto te maken voor de lottery; Is er een voorbeeld hoe ik dit het beste kan doen?

@Pronkschaaij: ik ben gisteravond naar de fotograaf gegaan omdat ik ook problemen had met de foto’s. De fotograaf gaf aan dat het geen probleem was. Het koste me 8,50 en ik heb 2 foto’s van 50x50mm die voldoen aan de eisen.

@Annemarie: Volgens mij heb je gelijk met de verdeling, er wordt echter wel een totaal verdeeld over Europa, maar per land is er een maximum naar rato van het aantal inwoners.

Doet iedereen op dit forum mee aan de DV2011?

Wij (mijn vrouw en ik) in elk geval wel. We zijn 4 jaar geleden al geemigreerd en hebben niet de intentie om ooit weer in Nederland te gaan wonen.

@KlaasvdVeen: op welk visa zijn jullie in de USA?

@Annemarie: sorry voor de verwarring! We zijn 4 jaar geleden uit Nederland vertrokken en wonen sindsdien in Duitsland. We zijn dus al geemigreerd maar we willen in de toekomst graag naar Amerika! We doen nu mee met de DV2011 om een Greencard te bemachtigen.

Wat voor visa heb jij m.b.t. 6mnd in/out?

Groeten,

Klaas

wij willen een multiple entry visum halen (binnenkort). dit is een visitor visum dat geldig is voor 10 jaar. je mag maximaal 6 maanden per jaar blijven, 6 maanden wegblijven en weer 6 maanden terugkomen enz. Er zijn mensen die wel voor 1 jaar konden blijven, bijv. met een camper door Amerika trekken enz. Je moet wel kunnen bewijzen dat je banden met Nederland hebt, huis, huurhuis, bankrekeningen (genoeg geld om daar te verblijven), familiebanden enz., ze zijn namelijk bang dat je niet terugkeert en illegaal in Amerika blijft. Dit visa wordt afgegeven door het Amerikaanse consulaat in Amsterdam. Alleen bij de “port of entry” in Amerika beslist men of de 6 maanden wordt of evt. langer.

@Kellyjocelyn: is het nog gelukt met de foto? Wij hadden er ook wel wat moeite mee… maar uiteindelijk is het gelukt en hebben we de aanvraag ingediend! Nu maar wachten…

WIJ HEBBEN ZEKER AL 7 JAAR "MEEGESPEELD"IN DE GREENCARD. lOTERIJ. RN JULLIE RADEN HET AL, NEE NOG GEEN GREEN CARD.

DUS HET VALT NIET.

ONDERTUSSEN NAAR ZUID AFRIKA GEEMIGREERD. HEERLIJK LAND, WILLEN VOORLOPIG NIET WEG. MAAR JA JE WEET NOOIT, MISSCHIEN OOK NOG EEN KEER NAAR DE USA MAAR WEL WAAR HET WARM IS, ZEKER WETEN.

GROET UIT EEN HEET ZUID AFRIKA:zon02: