Jaarlijks is er een Green Card Loterij in Amerika. 50,000 permanente verblijfsvergunningen worden verloot. Dit is gratis als je het zelf aanvraagt op de officiele site, en kost 24,50 US$ bij de bovenstaande site. Hiervoor krijg je wel de garantie dat je gegevens goed en tijdig wordt ingediend. Vorig jaar zijn 2 miljoen mensen afgewezen, omdat hun aanvraag niet juist was.
Je krijgt trouwens ook een gratis vlucht naar de VS als je wint.
Als je al een Visumaanvraag hebt lopen, dan kan je toch meedoen. Misschien handig voor mensen die niet zeker zijn dat hun visumaanvraag gehonoreerd wordt, of voor mensen die hun kansen willen vergroten.
Ik heb het al meerdere keren hier gemeld dat het meespelen met de green card lottery helemaal GRATIS is. Kijk maar op de website van de
American Government. Die andere bedrijven worden hier alleen maar rijk van. Je kan pas vanaf oktober tot begin december 2009 weer meespelen. Eerder kan eenvoudig niet. Succes iedereen
als je dit jaar meespeelt geldt dat voor 2011 of 2012, dus je hebt genoeg tijd om je studie af te maken. maar er spelen meerdere nederlanders mee, dus het is niet altijd zeker of je zowiezo wint. daarbij krijg je ook nog een screening. als je bijv. een strafblad hebt kan je het wel vergeten.
ja, maar in 2 jaar kan er veel veranderen
(dat je/ik een partner treft die pertinent niet wil emigreren bijv)
daarnaast had ik via via van een kennis van me gehoord dat hij alles geregeld had qua emigratie canada en die heeft het toch niet gedaan. Dit ivm afscheid van ouders/familie en zo. Dus dat het toch te heftig is allemaal.<= er nog niet aan toe?>
Dus daarom mijn vraag: ben je dan verplicht te gaan en of er dan ook kosten aan verbonden zijn als je het afblaast.
nee je bent niet verplicht te gaan. nee er zijn geen kosten aan verbonden. tenzij je na de hele mallemolen van de screening de kosten van een visum moet betalen dat is ongeveer 1000 euro dacht ik. je kan dan alsnog beslissen niet te gaan. al heb je je groene kaart. dan zal je binnen een jaar moeten gaan anders vervalt de groene kaart.