Green Card Lottery

Dag Iedereen,

Ik heb een vraagje over de Green Card Lottery. Ik ben nu 18 jaar en ben net begonnen aan mijn opleiding, maar wil later wel in Amerika gaan wonen en Werken. Dus nu zit ik te denken om mij alvast in te schrijven voor de Green Card Lottery. De Kans is natuurlijk klein dat ik win, maar toch wil ik me er voor inschrijven.

Mijn vraag is nu: Stel dat ik een Green Card win en ik moet nog 2 of 3 jaar studeren? Kan ik gewoon mijn studie afmaken en later pas naar Amerika gaan? Of wordt er verwacht dat je meteen in Amerika gaat wonen als je een Green Card hebt gewonnen?

Dat is dus mijn vraag!

Als ik het mij goed herinner moet je binnen 1 jaar na het winnen van een green card je permanent in VS vestigen. Kan het zo snel niet terugvinden, maar je kan het zeker ergens vinden via deze pagina: 404 - Page Not Found

Het lijkt mij verstandiger eerst je school af te maken en misschien kun je stage lopen in de VS? Contacten leggen en zo wellicht een sponsor aan de haak slaan. Dit is even een simpel scenario, maar het zou natuurlijk kunnen. Hoe hoog is het niveau van je opleiding? Met hbo niveau en een paar jaar werkervaring kom je misschien op een H1b visum de VS binnen. Daar heb je denk ik meer kansen mee.

Als je klaar bent, of misschien je laatste jaar, lijkt mij een betere tijd om je in te schrijven voor de Lottery. De kans bestaat dat je bij je eerste poging kassa hebt. Maar het is altijd realistischer om ervan uit te gaan dat het niet lukt.

Er doen verhalen de ronde dat de Lottery wordt afgeschaft…

Succes!

Inderdaad klopt, binnen één jaar moet het gebeuren.