Werken in de gezondheidszorg?

Heey,

ik wil graag volgend jaar naar Canada. Ik heb m’n studie MBRT dan afgerond en het lijkt me echt geweldig om daar dan voor een jaartje m’n beroep uit te oefenen.
Alleen kun je volgens mij, als ik het goed begrepen heb, in Canada níét met een WHP visum in de gezondheidszorg werken. Heeft iemand enig idee of dit klopt? Want dit zou dan erg jammer zijn. Als ik het goed begrijp is mijn andere optie dan om een dan een ander werkvisum aan te vragen (heb echter geen idee welke). Maar hiervoor moet je volgens mij daar eerst een baan hebben en dan via de werkgever regelen. Dit lijkt mij echter een hoop gedoe en ik heb zo het idee dat een werkgever daar ook niet echt op zit te wachten aangezien ik er maar een x aantal maanden werk.

Hoop dat jullie wat meer duidelijkheid kunnen geven en anders moet ik maar wat andere baantjes doen.
Groetjes, Tessa

Hey!

Ik weet er niet heel erg veel van. Wat ik wel weet is dat er hier waar ik zit (Kingston, Ontario, Canada) heel erg veel mogenlijkheden zijn in de gezondheidszorg te werken. Kingston heeft erg veel ziekenhuizen voor een relatief kleine stad. Het is een superleuk stadje, aan het ontario lake. Ik zit hier al een half jaar en heb het erg naar mn zin. Je kan wel in de gezondheidszorg werken met een WHP visum, maar je moet wel een extra test afleggen. Dat doe je als je eenmaal in Canada bent aangekomen op hetzelfde kantoor als waar je je SIN number moet gaan aanvragen. Zo staat het op de site:

‘If you wish to work in the occupations of child care, primary or secondary school teaching or health services, you must contact any Citizenship and Immigration Canada (CIC) centre when you are in Canada and request medical examination forms and instructions. After completing the medical and obtaining your results, the CIC will modify your work permit to remove the condition on occupation. The Canadian Embassy will not issue medical instructions to persons applying for the YMP ‘work & travel’ in the restricted occupations. You must do your medical examination in Canada and have your work permit modified in Canada .’

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes,
Sabina