Ik ben van plan om begin 2013 met een WHP voor een jaar naar Canada te gaan. Voor er weer WHPs aangevraagd kunnen worden duurt dat nog wel een maand of 6, maar aangezien ik het in december graag wil aanvragen zijn we nu al bezig met uitzoeken wat er allemaal geregeld moet worden en wat we alvast kunnen regelen zodat ik waarschijnlijk niet al te lang hoef te wachten na de aanvraag.
Nu is het zo dat ik afgelopen jaar mijn diploma voor Dierenartsassistente behaald heb, wat in Canada ong gelijk staat aan Vet Tech. Het enige risico wat ik hiermee loop als ik in deze sector zou willen werken is dat een NL diploma mogelijk niet geldig is (heb Canadees meisje in de klas gehad die vertelde dat ze thuis de examens overnieuw moest doen). Des al niet te min zou ik graag in de dierensector willen werken, dan wel bij een dierenarts, dan wel op een ranch/farm.
Aangezien je voor de gezondheidszorg een medische keuring moet ondergaan vroeg ik me af of iemand hier weet tot in hoeverre dieren hier ook onder vallen? En als je geen keuring zou doen, en uiteindelijk ergens op een farm ofzo zou gaan werken, hoe willen ze dat dan evt gaan controleren en wat kunnen de gevolgen zijn?
En hoe lang is een medische keuring geldig?
Alvast bedankt ![]()