Ben van plan om enkele maanden naar canada te gaan maar heb toch enkele vragen die ik graag zou weten voor ik mijn beslissing neem. De bedoeling is om daar een baantje te vinden, en in de vrijetijd van canada te genieten. Mijn vraag is, moet je voor al die baantjes medische testen doen? (ik heb ergens gelezen als je zoon **Working Holiday Program **doet moet je medische testen doen) Ik heb namelijk suikerziekte, en weet niet of ze daar een probleem van maken.
Weet iemand ook welke engelstalige gebieden het mooist zijn om in te werken/wonen/rondtrekken?
Met een WHP hoef je niet perse een medische test te doen. Die hoef je alleen te doorstaan als je in het onderwijs of de voedselindustrie wilt werken (dus met kinderen of voedsel dat gevoelig is voor ziekten). Suikerziekte heeft hier niets mee te maken, het is enkel om besmettelijke ziekten op te sporen, die in Noord-Amerika weinig voorkomen (en de mensen dus slecht resistent tegen zijn).
Vrijwel het hele land biedt vele schoonheden. In en om de Rockies zijn mooie natuurparken te vinden (en buiten de parken is uiteraard ook veel natuur). Vooral in de prairie-regio is weinig moois te zien (Oost-Alberta tot ver in Ontario). Op diverse plekken kun je wel werk vinden, afhankelijk van hoe kieskeurig je bent.
Wellicht vindt je ook wat nuttige informatie in het algemene informatietopic over wonen & werken in Canada.
[admin: onderwerp verplaatst naar Wonen & Werken in Canada, waar het beter thuishoort.]