ik zit met het volgende.
Ik wil vanaf september in het onderwijs gaan werken in Canada. Volgens mij kan ik dat niet met een visum via het Working Holiday Program, omdat daar geen medische keuring bij zit. Die medische keuring heb je volgens mij écht nodig als je op een school wil gaan werken.
Ik weet niet hoe dat precies zit,
maar wat ik wel weet is dat ik het WHP inmiddels heb en daar staat op dat je alles mag gaan doen en dan een paar uitzonderingen opgesomd waaronder werken in het onderwijs. Dus om je vraag te beantwoorden, ik denk idd dat je hier geen WHP voor kan gebruiken!
Ik ben hier ook wel benieuwd naar!
Ik ga over 2 jaar naar Canada (waarschijnlijk gewoon backpacken) maar ik zit ook in het onderwijs, en ben dus wel benieuwd naar de mogelijkheden om in canada in het onderwijs te werken.
Als je meer weet, Balkje, wil je me dan op de hoogte houden??
alvast bedankt!
Ik ben nu bezig met alle spullen te verzamelen voor ene werkvergunning (work permit). Daarvoor heb je een ‘job offer’ nodig van je toekomstige werkgever en ook een verklaring van de HRSD dat je echt als werknemer in Canada nodig bent, en dat er geen Canadezen zijn die dat werk ook kunnen doen. Spannend dus!!
Succes allemaal, het is een hele papieren-business…
Dus als ik het goed begrijp kan ik dus niet op goed geluk daar heen gaan, en als ik een “onderwijsbaantje” tegen kom, die aannemen?
Ik wil namelijk backpacken en dus niet op 1 plek blijven, ik kan dus van te voren geen afspraken maken met werkgevers over een baan…
en zoals jij het gaat doen, moet dat dus wel, toch?
jij in elk geval ook heel veel succes en plezier gewenst!!!
Nee, zoals jij dat wilt zal niet lukken denk ik. Je moet inderdaad al een baan hebben en dan een werkvergunning aanvragen.
Ik hoop dat het bij mij wel gaat lukken. Ik hoorde van iemand anders dat ze er een half jaar over gedaan had om een werkvergunning voor het onderwijs te krijgen.