Ik ben mathijs, en ga dit weekeind voor een jaar (om te beginnen) naar canada verhuizen, hier ga ik als fysiotherapeut aan de slag. Ik heb al eerder een jaar in canada gewoont (toen omgeving montreal). Maar ga nu naar Alberta. Verder heb ik ook stage in Zuid-Afrika gelopen. Ik heb al wat handige tips hier gevonden, en het leek me toen ook wel handig om een account aan te maken.
Hoi mathijs,
Welkom op wereldwijzer,
Wilt u in Canada in de gezondheidszorg gaan werken,dan heeft u een werkvergunning (tijdelijk visum) of Skilled Worker visum nodig. Om een aanvraag voor dit laatste type visum te doen, moet uw beroep voorkomen op de lijst van gevraagde beroepen (POL). Een aantal medische beroepen in de gezondheidszorg , zoals verpleegkundige en fysiotherapeut staat op deze lijst.
Indien je nog vragen hebt over het wonen en werken in het buitenland,dan kan je altijd een berichtje plaatsen in het wonen&werken in het buitenlandforum of voor vragen over Canada kan je deze link aanklikken hier op wereldwijzer.
Suc6 nog,hopelijk vind je meteen een baan als fysiotherapeut in één van de vele ziekenhuizen in Canada. Om dit welkomsberichtje af te sluiten nog een mooie foto van het landschap in Canada.