Pas op pas op!!! Een werkvergunning kan je alleen maar aanvragen via het Turks consulaat in Rotterdam dus niet ter plaatse!!! Hou er ook rekening mee dat de werkvergunning alleen in aanmerking komt te samen met een arbeidscontract van minimaal 1 jaar van je werkgever. Samen gaan deze naar diverse instanties en wordt het goed of afgekeurd. Een verplichting voor je werkgever is dat je ook in de sociale verzekering SSK moet worden opgenomen (100 € per maand ongeveer) en dat de kosten van een werk- verblijfsvergunning ongeveer 520€ per jaar is. Het is maar dat jullie het weten
Dag allemaal spreek je goed Nederlands en je wilt graag werken stuur ons even een mailtje.
Wij hebben vestigingen in İstanbul ŞİŞLİ- ACIBADEM in Antalya in Ankara en sinds kort ook in İzmir.
Toch maar weer even opgehaald…het is nu actueel(NOS journaal 24/11/2008)dat Turkije een gewild land is…
Zo zie je maar weer he Hans.
Dunya…ga hier een lijst aanleggen van legale en illegale Callcenters komende periode,zodat bezoekers weten waar ze terecht kunnen.
Nieuwe callcenters kunnen zich hier aanmelden met profielschets.
De toetsing zal bestaan uit:
Kontrakt/salaris/verzekering,werk/verblijfsvergunning,evt.onderkomen vanuit Nederland?
HCN
Agis
Legaal.
Dit is alvast het begin.
Ik zie dat er alleen maar mensen bij call center gevraagd worden die de ned.spreken, mijn Turkse vriend is op zoek naar een baan omgeving Alanya/Antaly. Hij spreekt 7 talen echter geen nederlands. Zou het zin hebben om te solliciteren? Aangezien hij geen internet heeft doe ik dit oproepje. (voordat ik hem de gegevens doorgeef wil ik wel zeker weten of het zinvol is)
Hij heeft wel een werk-en verblijfsvergunning ![]()
@essepes: Bij zowel ETB als Agis als HCN moet je telefoongesprekken voeren met Nederlanders, dus Nederlands is een vereiste.
Beste Essepes,
Je vriend kan terecht bij de talloze centra in turkije;zie google…russisch-en engelstalig,noors en zweeds is ook mogelijk…
Voordeel van hem is een werk/verblijfsvergunning,hij kan zo aan de slag…nogmaals;struik google af…
HCN is een contact center met verschillende vestigingen in Nederland, maar ook een vestiging in Istanbul. Wij bellen voor verschillende bekende grote bedrijven en organisaties. En met succes: Binnenkort openen wij een derde verdieping in ons pand dus wij zijn op zoek naar enthousiaste collega’s om ons team te versterken!!!
Wij bieden:
- Een gemiddeld maandloon van €675 netto bij fulltime dienstverband
- Toeslag bij extra werken op zaterdag
- Vervoer van en naar het werk
- Warme lunch
- Leveren van voorwaarden waarop werk- en verblijfsvergunning toegekend worden
- SSK verzekering (Turkse versie van wat vroeger in NL ziekenfonds was)
- Hulp bij aanvragen verblijfsvergunning
- Hulp bij aanvragen werkvergunning
- Belastingafdracht conform Turkse wetgeving
- Bijscholingslessen Nederlandse taal, indien nodig
- Woonruimte voor eerste opvang vanuit Nederland, indien nodig
- Hulp en bemiddeling bij zoeken naar eigen woonruimte
- Flexibiliteit waar nodig
- 100% wit werken -> pensioenopbouw en afdracht voor ziektekosten/arbeidsongeschiktheidsverzekering over het HELE loon
- Betrouwbaarheid
- Collegiale sfeer
[EMAIL=“hcn-hulya@hotmail.com”]hcn-hulya@hotmail.com
Hallo met Hülya ik werk in Turkije İstanbul bij een Nederlandse Bedrijf
Zijn er nog mensen die met ons willen werken
Dan stuur ik meer informatie via mail
Wacht op jullie reactie
Als je interesse hebt dan kan je bij mij terecht,
We leren je alles heel snel je krijgt een basistraining.
Maar het belangerijkste is wel dat je goed Nederlands moet kunnen spreken.
Je kunt je CV naar mij mailen en en graag alles in Nederlands.
Dit bedrijf is absoluut geen vakantie of tijdelijk werk het is een doorlopende baan in Istanbul
Tot Mails
Groetje Hülya Develi
Mijn email is [EMAIL=“hcn-hulya@hotmail.com”]hcn-hulya@hotmail.com
Beste Lezers,
Deze 2 berichten heb ik verplaatst naar her juiste topic.
Heb Hulya persoonlijk gesproken en klinkt heel goed,Nederlands bedrijf met de Hollandse secundaire voorwaarden.
Informeer gerust over je persoonlijke interesse bij Hulya,ze heeft de funcie als Agent bij het call-center.
Op andere sites kom ik toch mindere recentie stegen mbt HCN: zouden zich toch niet echt bezighouden met dingen als werkvergunning e.d. Ook schijnt er nogal een groot verloop te zijn, dat zet ook al aan tot nadenken.
Er is allang niet meer gereageerd op deze post maar ga t toch proberen.
Je zegt alleen via het Turks consulaat in Rotterdam( hoe zit dat dan met die nederlandse bedrijven daar , hoe vragen die dat dan aan?
gegroet
Ron
Wat een onzin zeg. Die bedrijven regelen hun werkvergunningen via Ankara. Ik ken mensen die bij HCN werken en erg tevreden zijn.
Het is zelfs zo, dat je niet eerder daar aan de slag kunt voordat je werkvergunning geregeld is, dus het gaat allemaal volgens de regels.
Dat kan wel even duren, maar het wordt wel geregeld.
Bedankt voor je reactie.
Jij zegt dat je mensen kent die bij HCN werken en tevreden zijn, is dat in Istanbul of zit het bedrijf ook nog in Izmir toevallig en als je wat mensen kent die daar werken heb je misschien dan nog wat extra info over hoe en wat, bijv dat het bedrijf dus de werkvergunning betaald? wat is ongeveer wat je daar gaat verdienen?
Ik wil binnenkort namelijk naar Izmir of Istanbul verhuizen en er voorlopig ook wel blijven en dan is werk natuurlijk erg handig.
Groetjes
Ron
Ik ken mensen die in Antalya bij HCN werken, over Izmir of Istanbul weet ik niks, maar ik neem aan dat het daar hetzelfde werkt. Verdere details weet ik niet, maar waarom neem je geen contact op met ze? Dan kunnen ze je alle details geven.
Ok ik zal ze wel ff bellen of mailen , bedankt voor je reacties:wereld:
Mjn ervaringen zijn ronduit slecht.Er wordt veel beloofd maar niets gedaan. Een vriendin van ons heeft daar gewerkt, in Alanya. Haar werd gezegd: Als er controle komt, loop je hier stage. Een werkvergunning is te duur.
Ze is gepakt, in de gevangenis beland voor 3 dagen, direct uitgezet. Huis kwijt, alles kwijt. Ze mag 5 jaar niet Turkije in.
Dit gebeurt regelmatig bij HCN.
Nou ja ik ga ook zeker niet werken als ik geen vergunning heb natuurlijk, ik ben niet gek :-). Mijn vriendin die woon daar dus ik kan me niet veroorloven om het land uitgezet te worden. Maar heb wel wat achter de hand om het ff uit te zingen voor een tijdje zonder werk en ik woon niet alleen natuurlijk.
Maargoed veel verschillende ervaringen dus bij HCN, ik ga wel informeren en eerst die vergunning regelen voordat ik uberhaubt wat ga ondernemen.
Thx
Groetjes
Ron
Ik heb afgelopen maand contact gehad met ETB
Had ze een email gestuurd en werd toen gebeld en hebben mij wat informatie gegeven over werken voor hun.
- salaris in istanbul… europese gedeelte 750,- en na 3mnd 850,-
- salaris in istanbul… aziatische gedeelte 650,- en na 3 mnd 750,-
- In het aziatische gedeelte is er shuttle service + lunch.
- verzekering + werkvergunning word door hun geregeld.
Ik zou zelf begin januari langs komen om een kijkje te nemen en te praten alleen doordat de plannen van mij en me vriend zijn gewijzigd ben ik niet meer geweest.