Werken in callcenter

Hallo allemaal,

Ja ik ben ook eengroentje hier. Wij willen ook net als velen, emigreren naar Egypte. Mijn man is egyptenaar. Wij willen daar graag een apotheek voor onszelf beginnen, maar hebben natuurlijk enig startkapitaal nodig. Vandaag dat we onszelf max 5 jaar geven en dan willen we toch echt vertrekken. Het liefst morgen al. Het is natuurlijk wel zo, dat als ik of mijn man nu een goede baan zouden kunnen vinden, vertrekken we sneller. Heeft iemand een idee of er nederlandse callcenters zijn, die regelmatig mensen nodig hebben. En of het een beetje verdient natuurlijk. Ik heb namelijk veel ervaring in deze branch.

Groetjes Sandra

Ik weet niet zoveel van callcenters in Egypte maar weet wel wat van callcenters in Turkije, en dan met name de arbeidsvoorwaarden.

Heb toevallig een paar weken geleden in Antalya/Turkije een sollicitatiegesprek gehad voor een baan in een callcenter (toen ik daar toch op vakantie was).
Werktijden: weekdagen van 11 - 19, 1 zaterdag verplicht van 10 - 17. Salaris EUR 700= Turkse lira 1260. Dit is outbound (dus JIJ bent degene die moet bellen, betreft Telemarketing). Van dit salaris kan je in Turkije maar net/net niet rondkomen.

Ik heb ook contact met een callcenter in Istanbul. 42 uur per week, Turkse lira 1700. Dit is inbound (dus je wordt gebeld, betreft verstrekken van nummer informatie). Van dit salaris kan je in Turkije leven.

Je ziet, er zijn nogal wat verschillen. Zowel in arbeidstijden als salaris. En bij outbound zit je ook altijd op een target, als je die niet haalt lig je eruit. (beide banen betreft een Nederlands bedrijf).

Ik heb geen idee hoe dat zit in Egypte, of er uberhaupt wel Nederlandse bedrijven zijn die daar op de markt zijn. Is ook meer om je een idee te geven van de verschillen, waar je op moet letten.

1 like

http://www.mediahouse.org/index.php?option=com_adsmanager&page=show_ad&adid=95&catid=5&Itemid=113

Zie hier de site van de Nederlandse ambassade in Cairo.