Werken in callcenter

Hallo allemaal,

Ja ik ben ook eengroentje hier. Wij willen ook net als velen, emigreren naar Egypte. Mijn man is egyptenaar. Wij willen daar graag een apotheek voor onszelf beginnen, maar hebben natuurlijk enig startkapitaal nodig. Vandaag dat we onszelf max 5 jaar geven en dan willen we toch echt vertrekken. Het liefst morgen al. Het is natuurlijk wel zo, dat als ik of mijn man nu een goede baan zouden kunnen vinden, vertrekken we sneller. Heeft iemand een idee of er nederlandse callcenters zijn, die regelmatig mensen nodig hebben. En of het een beetje verdient natuurlijk. Ik heb namelijk veel ervaring in deze branch.

Groetjes Sandra

Ik weet niet zoveel van callcenters in Egypte maar weet wel wat van callcenters in Turkije, en dan met name de arbeidsvoorwaarden.

Heb toevallig een paar weken geleden in Antalya/Turkije een sollicitatiegesprek gehad voor een baan in een callcenter (toen ik daar toch op vakantie was).
Werktijden: weekdagen van 11 - 19, 1 zaterdag verplicht van 10 - 17. Salaris EUR 700= Turkse lira 1260. Dit is outbound (dus JIJ bent degene die moet bellen, betreft Telemarketing). Van dit salaris kan je in Turkije maar net/net niet rondkomen.

Ik heb ook contact met een callcenter in Istanbul. 42 uur per week, Turkse lira 1700. Dit is inbound (dus je wordt gebeld, betreft verstrekken van nummer informatie). Van dit salaris kan je in Turkije leven.

Je ziet, er zijn nogal wat verschillen. Zowel in arbeidstijden als salaris. En bij outbound zit je ook altijd op een target, als je die niet haalt lig je eruit. (beide banen betreft een Nederlands bedrijf).

Ik heb geen idee hoe dat zit in Egypte, of er uberhaupt wel Nederlandse bedrijven zijn die daar op de markt zijn. Is ook meer om je een idee te geven van de verschillen, waar je op moet letten.

1 like

http://www.mediahouse.org/index.php?option=com_adsmanager&page=show_ad&adid=95&catid=5&Itemid=113

Zie hier de site van de Nederlandse ambassade in Cairo.
Daar staat een advertentie voor medewerkers callcenter.

Bij raya zoeken ze altijd nederlandstalige mensen

Op die vacature heb ik al een mail gestuurd. Ik heb hier ook bij gezet dat ik momenteel in nog in Nederland woon. Maar ik kreeg geen reactie. Ik hoor inderdaad wel steeds dat ze bij Raya vaak nederlandstalige mensen zoeken. Dus hopelijk komt dat dat wel goed.

Ik wil heel graag in Cairo werken. Kan iemand mij uitleggen waar 6 Ocotber precies ligt. Is het in het centrum van Cairo? Dit lijkt me echt heel leuk om te doen!

Hallo carrierevrouw,

Je schrijft dat je hebt gesolliciteerd bij een callcentre in antalya, is dit een nederlands bedrijf? en zoeken ze daar alleen nederlandse mensen of kunnen turken daar ook terecht. Want het salaris wat jij noemt is voor de turken best heel wat voor deze werktijden. Zou je mij de naam van het bedrijf willen geven. Mijn vriend zoekt namelijk werk en misschien is dit wel een optie!

groetjes

Hoi Karienosmaen,

Het bedrijf is ETB, is van oorpsprong Duits maar ook met Nederlandse achtergrond. Turken kunnen daar ook terecht mits zij goed Nederlands spreken: je moet immers bellen naar Nederland, naar Nederlandse klanten van bij. Eneco.

Verkijk je vooral niet op het salaris, de omstandigheden waaronder je moet werken (en dan vooral het te behalen target, onderschat dat vooral niet) zijn niet echt geweldig.

Maar iets is beter dan niets, dus als je vriend het toch wilt proberen wens ik hem veel succes.

Hi
6 October ligt buiten Cairo, ongeveer een half uur rijden met een taxi. Je kan ook de metro nemen vanuit Cairo en dan de bus. Mijn vriend woont in 6 October en ik ben daar een aantal keren geweest.

Groetjes
Marion

Hoi, Waar kun je in turkije als inboud call centers werken en kunt u mij vertellen over etb en hcn bedrijven. Ik heb verschilende site’s slechte werk ervaringingen van ex medewerkster gelezen. Is het echt zo alles wat ze beloven dat ze niet nakomen. Zoals salaris dat ze niet op tijd betalen, ssk arbeidsvoorwaarde etc. Ik zoek werk in turkije in Istanbul mijn man woont in istanbul en ik kan hem niet hier heen halen. Daarom verhuis ik zelf naar istanbul. Maar alleen zijn salaris is niet voldoende om een gezin te onderhoudenen plus nog andere verplichtingen heb ik zoals schulden(beklasting) in nederland om af te betaling. Alleen met een salaris is dit niet te redden. Voordat ik ga emigreren wil ik werk zoeken. Ik heb nooit gewerkt als callcenters lijkt mij wel leuk maar. Als het niet lukt wat dan. Welke beroep kan ik nog uit oefenen die als vreemde taal nederlands wordt gevraagd. Mijn engels is niet goed. Ik heb in Nederland Leao en veel computer cursussen en KMBO afgemaakt administatie A en heel veel ervaringen, Weet u misschien waar ik ik beste kunt werken. Is callcenters iest voor mij of moet ik iets anders zoeken.

Met vriendelijke groeten,

Hulya

Ik denk dat dit forum (Egypte) niet echt geschikt is voor werk zoeken in Turkije. Je kunt deze landen absoluut niet vergelijken, het salaris ligt in Egypte een stuk lager (rond de 200-250 euro) en dat is voor egyptenaren zelf al goed betaald.

Ik heb vernomen dat Raya het callcenter voor NL heeft verplaatst naar een ander land dus zoeken ze geen Nederlandse mensen meer hiervoor.

er is wel vraag in Callcenters naar Engelstalige mensen,maar het loon is niet zo hoog. je kan eens kijken op de websites van bv de telecom bedrijven hier,want die maken vaak gebruik van callcenters.

hoi mijn engels is niet goed ik kan goed nederlands en turks spreken.

ik zie net dat je naar Turkije gaat,dus helaas weet ik daar niks over

bedankt alvast