Werk in Antalya

Hey,

Ik ben nieuw hier en ben via via hier op deze site beland. Ik heb alles ff doorgelezen (ook de sticky’s trouwens :)) maar ik vind niet echt iets terug wat ik eigenlijk wou weten, daarom deze topic.

Zoals vele ben ik wel geïnteresseerd in werken en wonen in Turkije. Maar omdat ik eerst alles op een rijtje wil zetten en alles goed stap voor stap te doen (omdat het allemaal niet zo gemakkelijk is en veel tijd vergt) heb ik wel een beetje info nodig rond een bedrijf, waar ik graag een cv heen stuur.
Ik heb gemerkt dat jullie alles wel goed onderzoeken en pas vertrouwelijk beschouwen als jullie het zo vinden. Het gaat namelijk over het bedrijf HCN Antalya. Ik ben al op hun site geweest en rondgeneusd maar het is algemene informatie, maar ik zou graag meer weten, en via hun ‘contact’ moest je een bedrijf en functie neerpennen dus dat liet ik maar ff ter zijde.

Dus mijn vraag is eigenlijk: is er Iemand die hier daar gewerkt heeft of nog altijd werkt? Iemand die er iets van af weet die me er meer van kan vertellen?

Alvast bedankt !

Hoi Cici,

ik weet wel meer over HCN. Ik heb er gesolliciteerd en ben aangenomen…het is een callcenter (o.a. 1850 nummerinformatie, natuurmonumenten enz.) Je werkt er 40 uur per week (ma t/m vrij) en 1 zaterdag per maand en je verdient tussen de 650 en 700 euro…ja dat is even slikken, maar de levensstandaard in Turkije ligt ook lager. Tevens krijg je ook dagelijks een warme maaltijd en 5 lira per dag aan reiskosten. So far so good…maar als je in Turkije gaat werken heb je een werkvergunning nodig en als HCN met je in zee wilt regelen zij dat voor je…maar inmiddels wacht ik er nu al 8 maanden op. Dit loopt via Ankara.
Je hebt sowieso een verblijfsvergunning nodig ( wil je daar meer info over dan hoor ik het wel van je). Wat je nodig hebt voor een wergkvergunning kan ik je ook vertellen, maar misschien is je dat allemaal bekend…zo niet hoor ik het wel.
Dus ja feit is gewoon dat het ontzettend moeilijk is om te legaal te werken in Turkije.

Hoop je wat info gegeven te hebben en heb je meer vragen, stel ze gerust.

Groetjes Barbara

Hallo,

Ik denk dat het het beste is om eerst via Nederland een baan te vinden en dan te verhuizen. Er zijn namelijk bedrijven in Nederland die samenwerken met bedrijven in Antalya. Verhuizen wanneer je een baan hebt is het best.

Veel succes,

Hulya

Hallo allemaal,

Even over HCN, zover ik weet,helpen ze je mee met je verblijf en werkvergunning,maar draai je zelf op voor de kosten(en dat kan flink in de papieren lopen).
Ze zijn op zich geen slecht bedrijf,maar ze doen het mooier voor dan dat het is,het salaris dat je maandelijks krijgt gaat in het algemeen op aan je huur,en dan moet je nog zien te leven daar in Turkije.
Ikzelf wil ook graag in Turkije werken,maar dan in Istanbul of omgeving,dus zocht ik ook informatie over HCN,zodoende.
In Istanbul zijn de huren behoorlijk hoog(ik heb er veel vrienden wonen)dus is HCN voor mij geen optie.
Als je zelf al woonruimte heb,dan moet je het gewoon doen,met het salaris van hun kan je dan wel rond komen in Turkije.
Groetjes van Antoine:dag:

Agis is ook een optie…zit in Istanbul,zie hun website.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar welke bedrijven er vanuit NL samenwerken met bedrijven in Antalya…
Kun je me vertellen welke bedrijven dat zijn?

THNX

Kimswereld : heb gezien dat Corendon nederlandstalige mensen zoekt voor hun kantoor in Antalya. Suc6 hoor

Corendon is momenteel op zoek naar mensen die de Nederlandse taal als moedertaal beheerst. Heb je interesse neem graag contact op.

ik zoek ook nog steeds werk in antalya maar het valt nog best tegen vooral omdat ik absoluut niet zwart wil werken terwijl er volgens mij genoeg zijn die dat wel doen maar ik zou dat risico nooit durfen nemen

hallo ik wil ook werken in turkije maar ik heb turkse paspoort heb ik dan ook een vergunning nodig
???

@Mustii met een Turks paspoort heb je geen werkvergunning nodig.

Ze zoeken op het moment ook inwonende aupairs in antalya. Dit melden ze via twitter
http://www.abc-consultancy.com