Mijn ervaring na sollicitatie Ned. Call Center Istanbul

Bij het lezen van enkele topics op dit en andere forums had ik al mijn twijfels over de betrouwbaarheid en/of serieuze aanpak van de Ned. Call Centers in Turkije.
Heel veel goed Nederlands sprekende mensen zoeken namelijk werk, zij adverteren zich 3 slagen in de rondte en bieden lonen aan die hier ´modaal ´ zijn.

Op Facebook is een pagina Flemenkçe(Hollandaca) bilenler, daar wordt bijna niets anders aangeboden als Call Center werk maar als ik daar mijn twijfels en ervaring neerschrijf over mijn ervaringen met dhr. Rico Kort van ETB in Istanbul worden mijn stukjes structureel verwijderd.

Ik schrijf mijn twijfels en ergernis over ETB en dhr. Kort alleen maar op om andere mensen te behoeden voor vergelijkbare ervaringen als de mijne. Je solliciteert tenslotte niet voor de lol bij een dergelijk bedrijf, je doet dat puur voor de aangeboden poen.

Indien ik niet voldoe aan de eisen voor een bepaalde functie vind ik het niet meer als normaal dat men dat mij persoonlijk, ten tijde van de lopende procedure, mededeelt.

Waar ik me dus aan erger,
Op de genoemde FB pagina schreef ik dat ik in Istanbul vooralsnog geen werk had gevonden, Rico Kort verzocht mij hem te bellen, nummer er bij enzo.
Ik gebeld, kon op gesprek komen. Pand heeft geen enkele aanduiding van ETB, zelfs geen naambordje bij de bel…kostte dus enige moeite het te vinden. Dat bezorgde me al vreemd gevoel evenals het ´schatje´hier en ´schatje´ daar van genoemde man die zich niet eens onder zijn eigen naam werkt.

Afijn, gesprek gehad, nix aan de hand, van zijn kant uit nix laten merken dat ik niet geschikt was voor de funtie, zelfs met de daar werkende mensen gezellig babbeltje laten maken en mij voorgesteld dat ik na de 15e Juli (de week daarop) met nog 2 dames op ´training´ zou komen om vervolgens daar te beginnen.
De 15e Juli trouwde nl 1 van de dames en het was het makkelijkste ons alle 3 tegelijk te trainen.
Ik nog grapje gemaakt, “Turkse volgende week zeker”, “neeeejjj, ik bel je ech”.

Nooit meer wat gehoord…

Tijdens het gesprek (ik heb toch een beetje doorgevraagd over de betrouwbaarheid en zo want alles is ´geen probleem´werkvergunning €850,- loon, verzekering, alles wordt geregeld) kwam ook de vele negatieve geschreven stukjes over hun op de diverse fora ter sprake, ik vroeg waar men dat dan op baseerde.
“Jaaa” zegt hij, " je weet soms niet wat hier binnenkomt om hier te komen werken, van die rare typetjes, jaaaa schatje en als die dan niet op komen draven of na een paar dagen af laten weten, daarom moet je ook eerste maand volmaken, maak je die niet vol betalen we je ook niet uit, dat snap je wel he?".

Voor mij als ´doorsnee raar typetje´ dus GEEN CALL CENTER meer dank zij ETB en Dhr. Rico Kort die zo niet echt heet.
Als je er prat op gaat dat je 10 jaar ervaring hebt, de Nederlandse cultuur kent enz enz, BEL JE IIG FATSOENLİJK AF. en laat je de waarheid niet van FACEBOOK verwijderen.

Bedankt voor het delen. Ik zat ook al te twijfelen namelijk. Absoluut niet netjes van die man.
Heb je ondertussen ander werk kunnen vinden bij een Nederlands bedrijf in Turkije? (anders dan callcenter)

Als werkvergunning verstrekt wordt bij een prive ziekenhuis als tolk. :slight_smile: Is nog veel leuker ook.

Dank je wel voor je stukje!!! Gelukkig heb je wel werk gevonden(duimduim voor de werkvergunning)
Zo vaak deden Hans, en later ook ik en de andere moderatoren/beheerders mensen hiervoor waarschuwen. Maar telkerkere werden we als negatief, en aanvallend bestempeld!!

Gelukkig heeft, in geval van ETB deze bewezen dat er niets van klopt…