werken in buitenland (zomervakantie 3 maanden)

Hi allemaal,

In juli ben ik eindelijk klaar met school en dan wil ik zo snel mogelijk met mijn backpack naar Australie vertrekken… Maar natuurlijk kost dit allemaal ook weer behoorlijk veel geld (wil daarna paar maanden naar Thailand en nog wat landen in (zuid) Azie en vrijwilligerswerk doen in Afrika).

Ik ben al aan het sparen en werk elk weekend, maar natuurlijk lang niet genoeg geld, aangezien student zijn duur is haha.
Dus ik bedacht me: ik moet 3/4 maanden fulltime gaan werken vanaf het moment dat ik mijn diploma heb (juli). Maar zijn er ook mogelijkheden om dit te doen in het buitenland? Ben je dan veel geld kwijt aan huisvesting? verdien je wel genoeg? etc… Heeft iemand ervaring met tijdelijk werken in het buitenland? (van belgie/duitsland, tot griekenland/spanje tot usa etc… alles is best, als er maar geld komt voor mijn reizen (waar ik overigens ook wil gaan werken haha…)

Uhm het is al later op de dag, dus waarschijnlijk is mijn verhaal een beetje vaag…

Hoop dat jullie er iets mee kunnen :slight_smile:

ps: wil ook best in nederland full time werken, maar dan moet het wel echt goed verdienen haha…

ps: ik spreek naast nederlands, engels en voor een deel duits…

Je kunt een working holiday visum voor Australië regelen en je reis beginnen met een aantal maanden werken.
Als je in de horeca werkt, krijg je vaak gratis eten, dat scheelt al een hoop kosten. Ook kun je dan vaak veel uren draaien.
Of als je op een boerderij werkt, krijg je vaak onderdak én eten.
Bijvoorbeeld www.joho.nl kan je helpen werk te vinden.
Nadeel is wel dat het in juli winter is in Australië, dus er is dan ook minder werk te vinden. Dus misschien toch beter in Europa werken, en verblijven op een camping ofzo… Maar vanaf september wordt het al lente in Australië en kun je bijvoorbeeld in Sydney zeker wel horecawerk vinden. In de telemarketing is ook meestal wel werk te vinden, zelf krijg ik er hoofdpijn van en vind ik het verschrikkelijk, maar het brengt wel geld in het laatje en kan soms gecombineerd worden met andere baantjes van een dagdeel.
Oh ja en volgens mij is het in het noorden van Australië wat tropischer dus daar is de winter misschien niet zo’n laagseizoen… en zou je wellicht gewoon werk kunnen vinden.

Veel plezier!
Cécile

Hey!
Ik heb zelf een zomer in het buitenland gewerkt, maar dat moet je eigenlijk alleen doen voor de ervaring en niet het geld. Kost en inwoning worden vaak van je salaris afgehouden waardoor ze je vaak maar weinig echt uitbetalen.

In de horeca werken in Europese vakantiebestemmingen levert vaak wel fooi op. Vooral als je in een restaurant met alleen maar lokaal personeel werkt, maar waar toch veel vakantiegangers komen. Die mensen zijn dan dolblij als ze gewoon nederlands of engels kunnen spreken en daar wordt jij ruimschoots voor beloond. Check van te voren wel of je fooi moet delen!

Als je echt veel geld wil verdienen zou ik dat in eigen land doen op een plek waar het levensonderhoud zo goedkoop mogelijk is. Dus gewoon lekker bij je ouders of vrienden inwonen en veel uren maken.

succes!