Dreamer,believer, going my own way

hey allemaal,

Ik ben Elke, 19 jaar en over 2maandjes klaar met school.
helaas ben ik geen studie type, en wil ik niet door studeren.
Tot nu toe igg nog niet. Enige wat ik wil is weg … weg uit Nederland. Omdat ik dus niet weet wat ik graag wil , wil ik er even tussen uit.
denk al een tijdje aan Australie, Zelf heb ik een zus wonen In Amerika.
Daar ga ik deze zomervakantie nog 2 weekjes naartoe als vakantie.
Maar daarna ben ik redelijk hopeleloos. Ik dacht dat ik de enige
was met het idee graag paar maandjes werken in het buitenland.
maar na het vele informatie en forums lezen krijg ik weer een beetje vertrouwen.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen nu, mijn planning is tot nu toe om na de zomervakantie te gaan werken. Veel sparen , maar helaas heb ik nog geen groot idee waar naartoe en wat te doen. Kan iemand met een nivo 2 diploma, 19 jaar, naar het buitenland? en gewoon maar werk zoeken, het maakt me niet eens uit wat, als ik hier maar weg ben. als ik naar Australie wil is mijn probleem dat ik het waarschijnlijk niet in mn uppie red… lijkt me toch iets gezelliger om samen te gaan. Amerika moet een lastig land zijn om voor een langere tijd te blijven, maar mn zusje woont er… is er een mogelijk heid … stel dat australie niks word, om voor 3 maandjes naar mn zus te gaan… en daar iets opzoeken?
naja dit is zo’n beetje mijn verhaal… mijn grote probleem… hopelijk ben ik niet de enigste, en zijn er meer mensen die net als mij gewoon geen idee hebben wat ze willen en dit land gewoon schijt zat zijn.

oh ja als er 1 opleiding is die ik zou willen doen is dat is met toerisme… en dan maar hopen dat zeme zo snel mogelijk weg sturen om wereldverslaggever te worden, heerlijk, net als Floortje Dessing de wereld rond haha:P

liefs, Elke

Dag elke,

Met een Working holiday visum kun je prima voor een jaar naar australie. Met dat visum mag je een jaar in Australie reizen en maximaal 3 maanden bij de zelfde werkgever werken. Nadeel is wel dat je in Australie meestal veel minder verdient dan hier in Nederland. De meeste mensen gaan dus eerst hier werken zodat ze in Australie minden hoeven te werken.

Voorwaarde is wel dat je bij aankomst in Australie een ticket hebt het land uit, en een bankrekening met ongeveer €3000,-. Preciese bedrag weet ik zo niet.

Kijk eens op het Australie forum rond, daar staan meer berichten hierover. of google op WHV Australie.

Je kunt alles alleen regelen maar als je niet in je uppie wilt beginnen, zij er zijn ook organisatie’s die tickets aanbieden, compleet met de eerste paar overnachtingen, bankrekening, tax-file number(sofi-nummer) en verzekering. Je vliegt dan samen met nog een handvol anderen die het zelfde doen.

succes