Working Holiday vanaf oktober

Hoi,

Zoals de titel al zegt, zou ik graag vanaf half oktober op Working holiday naar Australië (twijfel nog een beetje tussen Nieuw-Zeeland) vertrekken. Ik zal eerst beginnen met mezelf even voor te stellen, ik ben een 23 jarige jongen die normaal gezien in juni (of toch zeker in september) afstudeert. Nu is het al voor zolang ik me kan herinneren mijn droom om de wereld te zien, en de laatste jaren is dit verlangen nog steeds sterker geworden. Nu zijn de plannen iets concreter geworden en ben ik dus van plan om zeker een jaar naar Australië te trekken. Zelf had ik gedacht om via de organisatie WEP te vertrekken (die regelen je visum, verzekering, vlucht voor je, helpen je bij het zoeken van een job, openen rekeningnr en andere praktische zaken).

Mijn plan momenteel is, om mijn reis te beginnen in Melbourne en zo de oost-kust af te reizen. Al kan dit nog wijzigen natuurlijk. Ondertussen zou ik natuurlijk op verschillende plaatsten voor enkele maanden werken, en zo geleidelijk steeds verder te trekken. Het plan is ook om zeker een paar maanden op het platteland te werken (om zo eventueel een visum voor een tweede jaar te bekomen.) Ook de treinreis Ghan staat op het programma.

Nu vroeg ik me af of er nog eventueel mensen zijn die een soort gelijk plan hebben aangevat vanaf het najaar. Het lijkt me leuk om misschien in contact te komen en misschien kunnen elkaar praktische tips geven en dergelijke. En natuurlijk is het ook altijd leuk om misschien gedurende een bepaalde periode samen te reizen. Ik heb er nu geen problemen mee om alleen te reizen, maar het lijkt me vooral bij aankomst moeilijk, als je daar helemaal alleen toekomt. Ik hoor graag van jullie.

Groeten,

Stefaan

Hoi Stefaan,

Ik vertrek zelf eind september naar Australië om te gaan werken. Ik heb zelf een ticket geboekt via Australianbackpackers, zodat ik altijd terug kam vallen op een organisatie als er iets aan de hand is, maar daar ga ik niet vanuit.

Ik ben trouwens Sanne Koppen en ben 22 jaar. In Australië word ik 23.

Mijn plan is om werk te zoeken in Sydney, maar als dit niet lukt, ga ik zoeken in Melbourne! Daar ga ik sowieso nog heen.

Misschien kunnen we eventueel wat plannen uitwisselen?

Je kunt een mailtje sturen als je wil. Mijn mailadres is: sannekoppen@live.nl

Groetjes!