werken en reizen

Hej!
Ik zit al een tijdje met het gedacht te spelen om mijn boeltje te nemen en voor een jaar te vertrekken naar het buitenland… Australië, Argentinïe, brazilïe, …
Nu zou het wel mijn bedoeling zijn om daar te werken, kwestie dat ik jammer genoeg niet genoeg heb om een heel jaar rond te reizen en niets te doen.
heeft iemand ervaring met hier en daar werken in het buitenland? weer doorreizen en nog wat te werken?
Of mensen die ook met dit idee spelen om te doen?

kijk is op sites als www.kilroyworld.nl/
of extremegapyear.nl
ze hebben daar veel info over reizen en werken, en kunnen je goed opweg helpen

super bedankt!

en op www.joho.nl. Beter nog: ga langs bij een van hun winkels en bespreek de opties, en jouw competenties (wat kun jij??).

Voor Australië kun je een Working Holiday Visum krijgen. In andere landen is het wellicht wat lastiger legaal te mogen werken maar check het via Joho.

Waarschijnlijk kun je wel het meeste (snelste) geld sparen gewoon in Nederland of België, want in het buitenland woon je meestal in een hostel of hotel of andere accommodatie die duurder is dan een normaal huurhuis. En je kunt tijd kwijt zijn aan het zoeken van werk, dus houd daar ook rekening mee en wees flexibel, zorg dat je voldoende tijd per land hebt.

En lees bestaande threads in het Wereldreis forum.

Ik heb tijdens mijn reis van 12 maanden, 3 maanden in Australië gewerkt (als afwasser en telemarketeer in Perth, samen ongeveer 30 uur per week dus zoveel sparen lukte niet…, en 60 uur per week als serveerster in een restaurant in Sydney, toen ging het sparen wel harder want kreeg ik ook gratis eten, en veel uren dus), en 5 weken Engelse les gegeven in Puno, Peru (20 uur per week voor ongeveer 2 gulden 50 (dus ongeveer 1 euro) per uur en gratis accommodatie (door gratis accommodatie en even geen bussen en tripjes, ook veel geld BEspaard).
Verder had ik van tevoren geld gespaard, en ook geld geleend dat ik binnen een jaar na terugkomst terugbetaalde.

Tip:

• werk in landen waar de kosten hoog zijn (daar liggen de salarissen ook hoger)… sparen gaat het beste als je een paar maanden ergens kunt zitten en een goedkoop appartement of kamer kunt huren, in plaats van in een hostel of hotel wonen.
  • reis in de goedkopere landen, dan gaat je zuurverdiende geld veel langer mee!

Goeie reis!