Werken in Brazillië "Help"

Een week geleden werd me gevraagd of ik het zag zitten om in Brasil te gaan werken. Daar ik getrouwd ben met een meisje uit brasil en portuguese spreek waren ze blijkbaar in mij geintreseerd.

De regio is Rondonia tegen de grens van Bollivia.
Ik zou kost en inwonen krijgen in Porto Velho wagen ect.

Om eerlijk te zeggen ben ik beetje bang om de stap te wagen.
Wat ik hier wou vragen aan mensen die er werken of gewerkt hebben is het volgende.

1: Hoeveel zou een buitenlander moeten verdienen in Brasil om er goed en normaal te kunnen leven. “het minimum loon laat ons zeggen”

2: Wat zijn de minpuntjes die je ondervond en wat vond je zoiezo beter om samen te werken met braziliaanse mensen?

3: Een zeer belangrijke vraag is, wat met school ik heb een kindje van 3.5 jaar. En dit is nu mijn grootste zorg.

Hopelijk kunnen jullie mij wat extra raad geven om eventueel deze stap te wagen. Misschien zeggen veel mensen ale doen, je moet zot zijn als je dit niet doet. Maar ik wil echt ALLES overwegen.

Ik dank u bij voorbaat.

Werd mij dat maar gevraagd…

Ik weet dat dit een heel mooie kans is voor mij.
Maar met kinderen zomaar je boeltje pakken en wegwezen is niet zo makkelijk. “mentaal dan” :slight_smile:

Wil gewoon 100% zeker spelen.

Weet ook dat mij dat niet elke dag gevraagd is.
Krijg echt alles kost en inwoon, een HILUX ect.

Maar moet zeker zijn, wil niet 99% maar 100% zeker zijn!

1: Welk niveau is het? En let vooral op de secundaire voorwaarden… geld voor de lunch, tankpas, boodschappenkaart, schoolgeld. Is heel normaal.

2: Gaat allemaal erg langzaam.

3: Vergelijk prijzen van verschillende particuliere scholen, reken wel op minimaal 250 reais per maand.

Ik moet gaan kijken of controle uitvoeren bij de boeren.
Ook vervoer van bepaalde producten regelen ect.

Het basis salaris is in brasiliaanse normen vrij hoog, zeg maar meer dan 4000 real per maand. Daarnaast heb ik inderdaad een tankkaart, lunch geld van die schoolgeld heb ik inderdaad nog niet gesproken maar zal wel geen probleem zijn.

De stap zal het moeilijkste zijn. :slight_smile:

Het basis salaris is in brasiliaanse normen vrij hoog, zeg maar meer dan 4000 real per maand + krijg echt alles kost en inwoon, een HILUX ect + een tankkaart + lunch geld van die schoolgeld heb ik inderdaad nog niet gesproken maar zal wel geen probleem zijn.

Volgens mij zit jij bovenstaande vertaald op minimaal 20 x min loon –> als je dit alles daadwerkelijk ontvangt (loon + verkapt loon - inwoning + auto etc) . Je hebt blijkbaar dan nauwelijks uitgaven, zoveel durf ik te beweren kun jij in NL nu per maand niet op een spaarrekening vastzetten.

Hoeveel zou je denk je dan nog te kort komen?
Zit er volgens jou verschil in behoefte tussen buitenlander en Braziliaan?
Of moet een buitenlander volgens jou vele malen meer verdienen dan een Braziliaan?

Je zit dan in één van de goedkoopste gebieden in BR.
100% krijg je nergens, ook in NL niet.
In NL verdiend een agrarische controleur - planner zeker niet een aantal maal modaal.
Jouw “meisje uit brasil” kan het jou wel vertellen met hoe weinig R$ de meeste hier “rondkomen”, dan weet je of het een goed aanbod is.
Dus ik snap dan niet waarom je dit wereld aanbod naar jou, niet met beide handen aangrijpt.

Daar ik getrouwd ben met een meisje uit brasil en portuguese spreek waren ze blijkbaar in mij geintreseerd.

Bovenstaande klinkt DENIGREREND “meisje uit brasil” je toont niet veel respect naar de vrouw waarmee je getrouwd bent en de moeder van jouw kindje van 3.5 jaar.
Je zou ondanks dat dit een forum is dat absolute anonimiteit bied iets eerbiediger kunnen zijn naar je Braziliaanse vrouw en Brazilianen in het algemeen.

1: Hoeveel zou een buitenlander moeten verdienen in Brasil om er goed en normaal te kunnen leven. “het minimum loon laat ons zeggen”

Duid naar mijn mening op een veronderstelde westerse SUPREMATIE t.o.v. die onderontwikkende, … , … , Brazilianen.

Aant POA/RS

@Aant: Eerst en vooral ik ben geen Nederlander. Vind het een beetje lef hebben van u om zomaar te zeggen dat ik geen respect heb voor mijn vrouw.

Dat is zeker niet aan u om te oordelen.
Wij zeggen ook Hollanders in de plaats van Nederlanders.
Is dat dan ook niet respectvol voor u mr.

Waarom ik dat niet zomaar aaneem, al eens gedacht mocht dit teidelijk zijn en voor de één of andere redenen moet ik terug naar België dit voor mijn zoon terug een aanpassing word.
Zoals ik zei ik wil alle informatie en alles wikken en wegen voor ik dit doe!

@Saywhat: Dank u voor u reactie, ik wist dus niet dat dingen zoals Tank kaart ect standaard waren. Toen ze mij dit vertelden leek dit een erg stuk op mijn loon bij. Komende maandag of dinsdag heb ik opnieuw een afspraak met de werkgever. Dan zal ik verdere info krijgen.

Als je respect hebt voor je vrouw toon dat dan ook op het anonieme internet!

“meisje uit brasil” of wel “garota do brasil” had kunnen zijn. –>

Braziliaanse vrouw of mijn vrouw komt uit Brazilië (i.p.v brasil)

En kinderen passen zich sneller aan, aan hun omgeving dan vele volwassenen.
Pakken de taal heel snel op en maken er zo weer vriendjes, ook dit sneller dan de volwassenen.
En dat verschilt niet voor BE, NL of BR kinderen.

Aant POA/RS

Aant …

KOEST houden !
(voor ik je definitief naar je mand stuur …)

Voor de laatste maal dus, je waardevolle hulp en suggesties worden door iedereen gewaardeerd, persoonlijke aanvallen aanvaard ik NIET langer (zelfs al “lijken ze jou” gerechtvaardigd) !

Hanak,

Zoals Aant reeds eerder vermeldde, je krijgt hier een héél mooi aanbod op je bord geschoven EN je lijkt over alle troeven te beschikken …

Veel lezers hier zouden maar al te graag in jouw (uiterst comfortabele) positie zitten

Grijp die kans toch beet met beide handen, je kindje is op een leeftijd waar je alle richtingen mee uit kunt, die verliest heus niks met nu niet in België te zijn, integendeel !
Je hebt alle tijd (voor ie echt naar het basisonderwijs gaat bvb) om je geluk hier te beproeven en een ander deel van de wereld te ontdekken.
En zoals reeds eerder vermeld 100% zekerheid bestaat niet maar als je het mij vraagt zit je er verdraaid dicht bij …

DOEN man !

Seja bem vindo no Brazil :zon02:

Tropische groet

Ixke

Ik vraag me af of Rondonia wel zo’n mooi aanbod is. De IDH is lager dan het gemiddelde in Brazilie. Een internationale school zal er waarschijnlijk niet zijn. Rondonia is verdomd ver weg. Wel in een mooi gebied. Als je huis en auto en onderwijs van kind (normale ex-pat overeenkomst) betaald worden is R$ 10.000 voor een buitenlander naar mijn mening een minimum.

Houd er rekening mee dat vele zaken, die in São Paulo en Rio al moeilijk te krijgen zijn, in Rondonia niet te krijgen zijn. Ook moet je er rekening mee houden dat simpele zaken als melkpoeder, melk en andere producten die uit São Paulo, Rio en Minas “geimporteerd” worden schreeuwen duur kunnen zijn. Dat heb ik geleerd van een Jaar in Manaus wonen.

10.000R$ … tja, eenieder legt zn lat op een ander niveau he :slywink:

als men een dergelijke verhuis aangaat (andere cultuur, taal, klimaat, levenswijze, …) en absoluut in zn Europese waarden wil blijven hangen dan blijft men beter in Europa … denk ik
ik heb in elk geval al heel wat mensen zien terugkeren net omdat ze zich absoluut niet kunnen (willen ?) aanpassen
misschien is het toch wel nuttig ook hier eens over na te denken
langs de andere kant is er de braziliaanse juffrouw waarmee je getrouwd bent, en die zal het ook best wel leuk vinden om terug in Brazilië te zijn

nog wat wikken en wegen dus :zon02:

tropische groet

100% zeker…Brazilie is geen land voor jou, echt niet!!
Met die instelling ben je binnen 6 maanden terug…