hallo mijn naam is mick. het leek mij altijd wel leuk om naar Australie te gaan en daar ene paar maanden blijven ook om ervaring op te doen als horeca persoon zou iemand mij daar mee kunnen helpen. en dan bedoel ik van moet ik me uit schrijven in nederland? vergunning of wat dan ook aan vragen? hoelang gaat dit duren? hoelang mag je in Australie blijven?
hoor het graag als iemand het weet
alvast bedankt
Hallo,
Ik weet niet of je onder de 30 bent maar dan kun je een Workholidayvisum aanvragen. Dit visum is voor 1 jaar geldig en daarmee mag je zover ik heb heb onthouden 4 maanden voor dezelfde werkgever werken.
Uitschrijven uit de gemeentelijke basisadministratie mag wel en moet ook als je meer dan 8 maanden niet in Nederland woonachtig bent. Je moet als je niet langer dan 1 jaar uit Nederland verblijft wel basisverzekering blijven betalen in Nederland. Je hebt daarnaast een reisverzekering nodig.
Een workingholidayvisum gaat vrij snel wij hadden hem na aanvraag binnen 2 dagen. Je hebt dan 6 maanden de tijd om het land in te komen. Het visum gaat lopen zodra je het land binnen komt.
gr van Moira
hoi hoi
ik ben nog pas 20 dus kan nog tien jaar door ahahah. hartelijk dank voor je mail. ik zit zelf in de horeca zou jij mij er miss daar ook mee kunnen helpen. hoor het graag.
Gr mick
Hallo,
Hoe bedoel je zou ik je daar ook mee kunnen helpen?
Ik weet niets van horeca af ik weet dus niet of het wel of niet makkelijk is om daarin een baan te vinden.
gr van Moira
Hoi Moira,
De info die ik heb over whv is dat je het kan aanvragen en 12 maanden de tijd hebt om het land binnen te gaan. En vanaf dan begint idd je visum-tijd te lopen.
Vanwaar heb jij de info dat je mr 6 maanden de tijd hebt? Dan heb ik wel een probleem want ik heb hem nu aangevraagd en ik vlieg pas op 31/08/09
Groetjes
jehebt geen 6 maanden maar 365 dagen de tijd om Australie binnen te komen!
Hi!
Allereerst nog even over het visum, je hebt een jaar de tijd om het land binnen te komen en daarna gaat je visum lopen.
@Mick,
Begrijp de vraag niet zo goed die je stelt over helpen. Ik denk dat je bedoelt of iemand een werkadres heeft en hoe het zit met de vergunningen?
Als je in Australie in de horeca wilt werken heb je een vergunning nodig. Dit papiertje haal je meestal binnen 1 dag. Zijn wel kosten aan verbonden, hoeveel dat is weet ik niet.
Vanuit nederland valt er echt niets te regelen. Je kan pas op zoek gaan als je in Australie bent. De mensen willen je zien en spreken. Loop gewoon een uitzendbureau binnen in Australie of ga naar een Travellers Contact Point. Zij kunnen je wel verder helpen met de vergunning etc en of er wel werk is in de horeca.
Ook hangen er in hostels heel veel briefjes met aangeboden werk. Of daar specifiek horeca tussen zit weet ik natuurlijk niet.
Zorg dat je nette kleding bij je hebt voor het solliciteren en vertaal je cv in het engels. Je zegt dat je horeac ervaring hebt dus dat staat wel mooi op je cv dan.
Of je je uit laat schrijven in nl is helemaal aan jou zelf. Ligt eraan hoe lang je gaat, of je een woning achterlaat o.i.d. Als je maar een paar maanden weggaat blijf dan gewoon ingeschreven. dan moet je wel je zorgkosten door betalen maar dit is niets in vergelijking met eventuele boetes die je kunt krijgen als je je wel laat uitschrijven.
Cheers
oeps foutje inderdaad binnen 365 dagen. Ik was het gewoon al weer vergeten. Wij zijn zelf binnen 3 maanden na akkoord binnen gekomen.
De basisverzekering moet je sowieso doorbetalen als je niet langer dan 1 jaar wegblijft uit Nederland. Dus ook al schrijf je je uit je moet toch blijven betalen.
gr van Moira
Hi!
Weet je dat zeker? Waarschijnlijk gaan daar dan veel mensen de mist in en moeten ze boetes betalen als ze terugkomen. Heb mijzelf nooit uitgeschreven want ik heb een koophuis dus heb zoiezo alles doorbetaald. Maar de zrogverzekeraars zijn er ook niet duidelijk in.
Cheers
dat klopt inderdaad ik weet het zeker. Ik weet dit van Rudi zij is van www.bolletjeom.nl je zou het haar kunnen mailen. Zij heeft daar ook veel onderzoek naar gedaan. Je moet echt 1 jaar weg zijn uit Nederland om geen basisverzekering meer te hoeven betalen.
gr van Moira
Ja ik ken Rudy wel
Ik zie jou ook vaak op het forum bij ATG hihi!
dat klopt inderdaad ik ben op alle gebieden actief ik ben nu ook gevraagd voor ATG om daar meer te gaan doen.
gr van Moira
Das mooi! Nog meer helpende handjes