Werken in Aruba.

Hallo iedereen!!

Over 3 weken is het voor mij en mijn vriend eindelijk zover dan gaan we voor
een jaar naar Aruba! Nu is mijn vraag; heeft iemand nog tips voor mij om werk te zoeken/vinden?
ik heb al aardig was rond gekeken op het forum en gezien dat het niet zo makkelijk is.
Maar een werkvergunning krijg ik via mijn vriend zn werk en we worden ook gelijk ingeschreven
in Aruba. Zal dit mij helpen om makkelijker een baan te vinden? Ik weet dat er ook vrijwilligerswerk
is maar ik wil graag ook in mijn eigen onderhoud voorzien! (ben niet echt het afhankelijke type! :wink: )
ik heb trouwens opleidingen in de transport sector (administratief, manager havenlogistiek en cargadoor)
ik weet niet of Aruba hier veel werk in heeft…?

Nou alvast bedankt!!

Zou zeggen vergeet het werken in je vakgebied. Er is heel weinig werk momenteel op Aruba en wat er is is voorbehouden aan lokale medewerkers, die Papiamento spreken en mensen die hier langere tijd blijven, zodat het de moeite waard is om je in te werken. In de horeca kun je nog wel eens terecht, zeker bij de Nederlandse bedrijven als je een vergunning hebt en wat je al zei: vrijwilligerswerk. De donkey sanctuary zit te springen om hulp, dat is zeker een goed plan. Voor een periode van maar een jaar zou ik me niet al te druk maken om met veel pijn en moeite misschien een baan te vinden, geniet liever van je verblijf hier, het is snel genoeg weer voorbij. Als je een werkvergunning hebt (ik hoop dat dat nog steeds werkt via de marine, want de overheid is veel strenger geworden), dan kun je je ook melden bij uitzendbureaus als Tempo of Flexo.