Werk en verblijf gezocht

Hola

Ik ben Anja een hardwerkende vrouw met rijbewijs C/E uit Nederland, en ben op zoek naar een (Nederlands) bedrijf op Aruba.
Altijd al verliefd geweest op het land. Na een moeilijke periode in mijn leven wil ik nu het roer omgegooid.
Alle tips i.v.m. accommodatie en werk zijn uiteraard meer dan welkom!

Hartelijk dank alvast, kind regards

Anja.

Het zou een goed idee zijn als je op dit forum eerst eens rondsurft, want er is heel veel geschreven, vooral over de noodzaak eerst een baan te regelen, zodat je samen met je werkgever een verblijfs- en werkvergunning kunt aanvragen en daarna pas te gaan kijken of je ook passende huisvesting kunt vinden. Dat is nl. gerelateerd aan waar je zou kunnen gaan werken. Huurhuizen zijn er voldoende, maar de huren zijn hoog en de hoogte van de huur hangt ook weer samen met de locatie. Houd er rekening mee dat het niet gemakkelijk is een werkgever te vinden, die met jou het traject in wil gaan van het aanvragen van een werkvergunning, want het is duur en duurt lang en Arubanen met gelijke vaardigheden gaan altijd voor. Zonder dat je werk hebt, dus een werkgever, is het aanvragen van een vergunning niet mogelijk, dus zorg daar eerst voor. Het beste is dat te doen als je op Aruba op vakantie bent, dus persoonlijk, omdat er vaak niet gereageerd wordt op open sollicitaties per internet. Inschrijven bij bijv. een uitzendbureau kan ook niet, daarvoor moet je eerst een vergunning hebben. Kortom, het is allemaal niet zo simpel. Kijk ook eens op dimasaruba.com voor de voorwaarden van immigratie.
Succes in ieder geval.

Hoi Anja,
Wat een gaaf plan! Ik heb zelf ook besloten dit plan te trekken. Ik ben leerkracht en bij SKOA is alles goed geregeld mits ik er tussen kom.
Wellicht een idee om te kijken of je iets met het onderwijs kan gaan doen op Aruba?

Per wanneer zou jij willen gaan? Ik zou vanaf augustus 2018 willen.

Beste Anja en Caro,

Ik zit er ook aan te denken om op Aruba te gaan wonen en werken. Ik zou graag met jullie hier over willen kletsen!

Gr. Silvana