Just to introduce !! :)

Hi There,

Ben Brendi half Arubaanse van 30 jaar uit onze geweldige stad Amsterdam. En ben me aan het oriënteren om een half jaartje te gaan wonen/werken op Aruba.
Mijn vader komt er vandaan en het lijkt me helemaal geweldig om daar eens te kijken of ik er ook kan overleven.

Wat ik hier kom doen is te ervaren hoe anderen het hebben gedaan. Ik wil namelijk vanuit Nederland werk vinden op Aruba. Het liefst een parttime baan, in ieder geval tot 32 uur.

Er zijn vast meer mensen me voor geweest. En ben reuze benieuwd naar de ervaringen… Of dat iemand me kan begeleiden hoe ik het één en ander kan voorbereiden.

Heb een woning in Amsterdam dat ik dan voor die tijd wil verhuren …

Nou ik hoor graag iets terug…

:dag::dag::dag::dag::dag:

Hoi Brendi,welkom op wereldwijzer!
Heb je al het Arubaforum ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je vragen posten alsook de ervaringen lezen van andere mensen.
Op Aruba is het vrij gemakkelijk om een baan te vinden in de horeca sector. Vooral in restaurants en café’s kan je vrij snel aan de slag. Officieel is hier een werkvergunning voor nodig. In de praktijk echter, komt het erop neer dat veel Nederlanders werken zonder vergunning. Wanneer men van plan is om langer dan een half jaar op het eiland te blijven wordt de vergunningsaanvraag procedure in gang gezet. Voor de hotel sector en overige sectoren is het aan te raden om voor vertrek al in het bezit te zijn van een tijdelijke vergunning. Veel bedrijven nemen alleen mensen in dienst die al in het bezit zijn van een werkvergunning. Het is daarom ook verstandig om voor deze sectoren al te solliciteren op een baan terwijl je nog in Nederland bent.
Wat betreft tickets om af te reizen,na het hoogsezoen zijn er goedkope tickets te vinden.
Tijdens de kerstvakantie is het duur!. Verder, zoals al genoemd, buiten de schoolvakanties. Probeer ook ns te kijken op cheaptickets.nl met als vertrekpunt Brussel of Düsseldorf, dit kan ook veel geld besparen.
In iedergeval wens ik je nog veel succ6 toe met je plannen Brendi !
groet,georgessiam.