mijn naam is henrico en ik ben op zoek naar een baan in aruba het liefst,
mijn vriend gaat namelijk daar heen volgend jaar voor schoool ervaring doen en omdat ik dit zo’n geweldige ervaring vind zou ik deze graag met hem delen!
ik ben een echte horeca man hou van lekker feesten en zou daarom graag achter een bar werken
heeft iemand connecties voor mij van mensen die ik moet bellen om zo’n baantje te krijgen
Hoi henrico,welkom op wereldwijzer!
Op Aruba is het vrij gemakkelijk om een baan te vinden in de horeca sector. Vooral in restaurants en café’s kan je vrij snel aan de slag. Officieel is hier een werkvergunning voor nodig. In de praktijk echter, komt het erop neer dat veel Nederlanders werken zonder vergunning. Wanneer men van plan is om langer dan een half jaar op het eiland te blijven wordt de vergunningsaanvraag procedure in gang gezet. Voor de hotel sector en overige sectoren is het aan te raden om voor vertrek al in het bezit te zijn van een tijdelijke vergunning. Veel bedrijven nemen alleen mensen in dienst die al in het bezit zijn van een werkvergunning. Het is daarom ook verstandig om voor deze sectoren al te solliciteren op een baan terwijl je nog in Nederland bent.
Indien je nog met vragen zit henrico,dan kan je altijd een berichtje posten op het Aruba Forum hier op wereldwijzer.
Succ6 nog !
groet,georgessiam.