Werken in Amerika

Hallo allemaal,

Ik ben vanplan samen met een vriendin deze zomer naar Alabama [ Amerika ] te gaan, waar wij een kennis hebben zitten, die afgelopen zomer in Nederland is geweest.

Wij zouden voor een periode van maximaal 2 maanden gaan, maar nu zou ik graag willen weten of ik daar zomaar kan gaan werken.[ het werk dat ik zoek is overigens gewoon simpel, dus geen kantoorbaan, maar het liefst iets in een restaurant of iets dergelijks. ]

Ik heb al iets gelezen over een " Green Card " maar dat is volgens mij niet voor ons van toepassing, omdat dat voor een langere tijd betreft.

Wie weet hier meer van?

Alvast bedankt,
Wesley,
17 jaar

Alle informatie over visums voor reizen naar de usa kun je vinden op de site van de amerikaanse ambassade: www.usemb.nl

Hoi Wesley,

Werken in de USA gaat niet zo heel makkelijk. Ook al werk je er maar een week, een werkvisum is verplicht!! Je hebt eerst een Amerikaanse werkgever nodig die voor jou een (tijdelijk)werkvisum regelt. Dat moet je vervolgens in Nederland ophalen en die hele bureaucratische molen duurt best lang. Op een toeristenvisum mag je absoluut niet werken en je kan ook niet ter plekke in de States een visum regelen. Illegaal werken zonder visum geeft veel problemen met o.a. verzekering en je kan het land uitgezet worden met alle consequenties vandien. Helaas, geen makkelijk land om zomaar naar toe te gaan voor een vakantiebaantje.

Groetjes, Monique