Werken in Amerika

Hallo allemaal,

Ik heb plannen om samen met een vriendin deze zomer 2 maanden naar Alabama [ Amerika ] te gaan.
Ik heb daar een kennis zitten die hier 2 jaar terug ook is geweest.

Nu wou ik graag weten of je daar zomaar werk kunt gaan zoeken, bijv. in het zwart ergens in een hotel, of restaurant.
Of doen ze daar moeilijk over en moet je een werk visum of een zogenaamde ‘’ Green Card ‘’ voor meehebben? ???

Alvast bedankt :slight_smile:

Groetjes, Wesley

hola,

Nou ze doen er niet moeilijk over …Ze zouden graag je een baantje aanbieden…MAAR als iemand er achter komt dan word je direct het land uitgezet en kom je er nooit meer in!
Dus ik weet niet of je dat wil riskeren.
succes er mee! :wink:

Hoi.

Ik heb zelf een poosje op een toeristenvisum (zwart) gewerkt in USA. Als je je gewoon normaal gedraagt is er niets aan de hand. Wordt je wel betrapt, welke kans erg klein is, wordt je inderdaad het land uitgezet en wordt je 3 maanden de toegang tot USA ontzegd.
Het toeristenvisum is 3 mnd geldig. Als je na die 3 mnd minimaal 1 week het land verlaat en je komt weer terug dan krijg je weer een nieuw toeristenvisum. Let wel, deze truc kan je niet oneindig herhalen, want de IRS (douane) is niet gek.

Veel succes!
Ron.

Bedankt voor de reacties :),

Maar waar kan je zo’n toeristen visum halen??

Groeten,
Wesley

Je krijgt je toeristen visum in het vliegtuig! Onderweg naar de usa!

Ron je hebt gelijk, maar de kans is best groot dat iemand je “veraad” en wat ik gehoord hebt kom je gewoon de usa niet meer in… Ik probeer namelijk ook zwart te werken hier, maar mijn toekomst ligt hier in de us samen met mijn verloofde ( hij is amerikaans!) dus ik kan dat niet riskeren!

Thanks, talk to you later!

Linda