Mijn naam is Wesley, ik ben 23jaar en kom uit België. Vorig jaar afgestudeerd als bedrijfsvertaler-tolk maar tot nu toe kon ik mijn droomjob hier nog niet vinden ( crisis weet je wel).
Nu zag ik al op verschillende sites dat kennis van het Nederlands een pluspunt is als je aan werk wilt raken in Ierland. Daarom overweeg ik om vanaf september om voor onbepaalde duur België achter mij te laten en mijn geluk in Ierland te beproeven.
Mijn grote vraag is eigenlijk : Hoe begin ik hieraan?
is het makkelijk om snel aan een job te raken in Ierland of is er hier nog sprake van een recessie?
hoe zit het met de huisvesting? tamelijk duur heb ik begrepen of komen bedrijven hier ook in tussen?
Andere tips, jobsites, info, ervaringen zijn uiteraard meer dan welkom.
Hey Wesley! Ik ben Deirdre, bijna 20 jaar! Leuk om te lezen dat je naar Ierland wilt als tolk! Maar ik moet je helaas vertellen dat de recessie in Ierland nu enorm is, en werk heel erg moeilijk te vinden is, nu heb jij niet een ‘average’ job, dus mss heb jij wel geluk en is er voor jou wel iets te vinden! Het voordeel van de recessie in Ierland is, is dat je wel heel goedkoop huisvesting kan vinden… wij gaan na zoveel jaar weer terug naar Ierland, want wennen in Nederland wil maar niet lukken… heb je nog meer vragen of iets dergelijks, hoor ik het heel graag!
Ik werk en woon in Ierland en kan je vertellen dat een job als vertaler moeilijk word maar je kan zo bij ons bedrijf aan de slag, In Paypal zijn we op zoek naar nederlandstalige mensen voor verschillende posities, stuur mij anders ff een mailtje met je tel. nummer dan bel ik je even.