Maak je geen problemen met de maffia, dan maken ze dat ook niet met jou.
Het vrouwelijk schoon zit een beetje tussen meditiraan en oos europees in.
Uitgaan is prima te doen, en vooral met een fles op tafel is het goed vrienden maken.
Je kunt skieen in Sofia, maar het is eigenlijk meer een besneeuwde helling waar je tot in het oneindig naar beneden kunt gaan, maar je kunt er sowieso heerlijk wandelen.
Bulgaars en Russisch is inderdaad niet hetzelfde, maar door het cyrillisch heb je wel baat bij Russische kennis.
Ik woon als Belg ondertussen zoān 3 jaar in Sofia en ik moet zeggen dat het mij hier best bevalt. Moest je vragen hebben, stuur me maar een berichtje.
Voor mensen die deze thread lezen en van plan zijn om eens iets geks te doen en ook naar Bulgarije zouden willen vertrekken maar niet zeker zijn over deze beslissing, zie dan de onderstaande link! Het is een levenskosten vergelijking tussen Nederland en Bulgarije, tussen Amsterdam en Sofia.
Bij mij loopt alles prima, heb dit jaar gekozen voor een vakantie in Albaniƫ ipv. Bulgarije.
Wat een mooi land is dat met een hele open, levenslustige bevolking zijn de Albanesen.
Wat bedoel je met gemengde gevoelens?
Wel ik verhuis naar Sofia om te werken en vraag mij af, hoe het sociaal contact zal zijn en het leven daar, want alleen toekomen is nooit leuk, ook zal ik 1100 euro verdienen en vraag mij af hoe het leven daar zal zijn met dit geld, want wil ook sparen.
Ik ben hier ook om te werken en sparen hoor. Maar ik heb al gemerkt dat er genoeg binnen het bedrijf wordt geregeld om buiten kantooruren je ook te vermaken met je collegas Dus dat zit wel goedā¦
Hallo Foofa
We hebben met interesse je berichten op dit formum gevolgd, wij hebben ook de kans om via euroccor te werken en wonen in Sofia, hoe zit het met je ervaringen nu, je bent er nu al een paar maanden? wij zijn nog aan het twijfelen?
met groeten
Ik ben er nog maar een kleine anderhalve maand hoor. Op zich bevalt het wel, Sofia is een mooie stad maar Bulgarije zelf is nog mooier. Goedkoop leven, vooral met het loon wat je als Nederlander / Belg kan verdienen.
Het werk zelf, tja, het ligt er maar net aan wat je echt wil natuurlijk, of je al ervaring hebt in callcenters e.d., en of het je uberhaupt ligt. Het is uiteraard een groot avontuur mocht je besluiten hier naar toe te komen en ik persoonlijk als expat zijnde (van Nederland naar Portugal naar Denemarken naar Bulgarije) kan deze avontuurtjes echt niet laten liggen.
Als je meer vragen hebt, laat maar komen hoor, je mag het ook in een PM sturen.
hallo We hebben je toegevoegd op face book, maar eventjes snel nog een paar vragen, eigenlijk meer praktische vragen , de beslissing is eigenlijk al genomen,
hoe gaat het met de verhuis
-zij zoeken een woonst voor je, had ik begrepen, ken je misschien het adres van het immobiliƫnkantoor,
-wij zijn niet meer op de leeftijd dat je je boeltje bij elkaar neemt en vertrekt,
-krijg je nog een beetje tijd om je zaken in begie te regelen of is het de bedoeling dat je naar ginder gaat contract tekenen en ginder blijven,
wij hebben ook 3 honden die mee moeten,
-zou het mogelijk zijn om een huis met tuin te krijgen?
-kan je ons miss ook je mail adres geven, is makkelijker om vragen te stellen
Het verhuis wordt in principe goed geregeld. Je kan je voorkeuren doorgeven aan de real estate agent, daar zal je al contact mee hebben voordat je naar hier verhuisd. Je kan gewoon de tijd nemen, Euroccor zal je nergens tot dwingen natuurlijk het beste is gewoon even contact opnemen met je contact persoon van Euroccor en het een en ander uitleggen over jullie persoonlijke situatie. Ik ben niet van recruiting helaas, dus kan ik je jammer genoeg niet alles tot in de diepste detail uitleggen. Dus ook over de honden, dat moet echt met het real estate agent overlegd worden en Euroccor doet zaken met verschillende agents hierin, dus ik heb geen specifiek persoon die ik aan je voor kan stellen.
Hi Foofah, Met interesse heb ik jouw bevindingen over jouw vertrek naar Sofia gelezen. Over een paar weken start ook ik in Sofia met werk. Ik zal werken bij een call center, niks bijzonders, maar het lijkt me wel leuk. Eenmaal daar zal er ongetwijfeld mogelijkheid zijn eens verder rond te kijken. Mijn plan is om een huisje/appartementje te huren. Ik heb contact met een verhuur bureau in Sofia, zij zoeken naar een plek voor mij. In principe huur ik een twee kamer appartement, waardoor het ook mogelijk is om een huisgenoot te zoeken. Ik vroeg me af hoe jouw ervaring nu is, nu je er een paar maanden bent. En wellicht kunnen we eens ontmoeten in Sofia om ervaringen uit te wisselen. Trouwens ik zal met de auto komen, heb jij daar ervaring mee, weet je misschien een goede route?
Hartelijke groet, Rudolf Wisse
Ook ik neem mijn hond mee naar Sofia, ik kom over een aantal weken daar aan. Het lijkt mij toch geen probleem om een hond mee te nemen. Ik zal mijn bevindingen doorgeven. Trouwens reizen jullie per auto? Hebben jullie een goede route?