Werken in Bulgarije

Heyee

Ik kan binnenkort voor een jaar in Sofia aan de slag. Ik heb nog een aantal vraagtekens voor dat ik echt ga.

1. Wat zijn ongeveer de kosten die je maakt daar?
  2. Hoe zit het qua criminaliteit?
  3. Hoe is het ov daar geregeld?
  4. Ben je redelijk snel in de bergen waar je goed kan snowboarden? en is het goede sneeuw?
  5. Hoe is het algemene leven in Sofia?

Hiernaast ben ik ook benieuwd naar ervaringen van andere die nu in Sofia of in Bulgarije werken. Hopelijk kom ik hier aan meer informatie over hoe het dagelijks leven in Bulgarije is als Nederlander en waar ik voor uit moet kijken!

Hey,

ik ga maandag erheen! als je wilt kan ik je vrijdag ( volgende week dus ) laten weten hoe ik het tot nu toe vindt? Ik heb gehoord dat de criminaliteit reuze meevalt, en dat je beter naar Sofia kan gaan, als naar Amsterdam of Brussel op dit moment. Het ov is prima geregeld, ze zeggen dat het bijna hetzelfde is als in nederland. Op vraag 4 heb ik helaas geen antwoord. Omdat ik zelf niet van sneeuw houdt hihi!

Groetjes, Annelie

1. hangt van persoon tot persoon af, maar met 500 euro onkosten per maand zou je al mooi kunnen rond komen afhankelijk van de persoonlijk wensen uiterard
  2. laag, wordt veel over gepraat maar je merkt er zelden iets van
  3. vrij goed en goedkoop, ook een taxi is ver van duur
  4. Vitosha ligt vlak naast Sofia en heeft een skilift aan de rand van de stad, er is ook avond skiën mogelijk. Borovets een uur, Bansko 2 uur rijden.
  5. geen idee want ik ken Sofia niet heel goed maar op zich is leven in Bulgarije best aangenaam

Uitkijken voor putten in de weg en slechte ondergronden, voor de rest is het allemaal best in orde.

Zit eraan te denken om te verhuizen naar BG. Lijkt me mooi en goedkoop land.Heb eind jaren 90 ruim een jaar in Roemenie gewoond dus ik weet ongeveer wat ik kan verwachten alhoewel ik besef dat RO geen Bulgarije is en er natuurlijk wel het eea veranderd is in die tijd. Spreek goed Engels,Duits en Spaans (naast NL). Eigen vermogen is aanwezig (zij het bescheiden)…Probleem bij dit alles is dat we een zoontje hebben die autistisch is. Mijn vraag nu is: Hoe is de gezondheidszorg op dit punt in BG?? Maw zijn er mensen die hier ervaring mee hebben mbt de behandeling van autisme in Bulgarije. Onze eindbestemming zal de hoofdtad zijn OF Varna OF Burgas. Dank U. met vr groet…Peter